Försenad mens

Mint

Trådstartare
Vad kan det finnas för anledningar till att mensen inte kommer?
Den har alltid varit regelbunden, jag varken använder eller har använt något slags p-piller och graviditet är uteslutet.
Skulle haft för en vecka sedan nu men inget händer...

Kan mensen hoppa över en gång utan att det är något fel eller bör jag ta kontakt med en läkare?

/Lite orolig Mint

Sv: Försenad mens

Mensen kan utebli om man utsätter kroppen för stress, bantning och/eller hårdträning.

Låter lite skumt att den uteblir när den brukar vara så regelbunden... Jag röstar för läkarbesök, bara för säkerhets skull.

Hmm, jag har varken bantat eller tränat mer än vanligt, inte stressat så mycket heller tror jag...
Ska försöka få en tid hos läkaren efter helgen i alla fall.

Tack för svaret!

Jag tror inte att jag ens har ÄL så himla ofta, det känns när det är på G för mig och jag antar att jag hackar i maskineriet för det kan gå någon/några månader emellan.
Stress, magkatarr, ökning eller minskning i vikt...
Eller om någonting är fel i övrigt och det påverkar allting, även mensen.

Jag skulle eg. ha kollat upp mig själv för jättelänge sedan, för att se om det är något fel på mig, men jag har inte tordats :crazy:
Jag vill liksom inte veta om jag har något irreparabelt fel.
Vet inte varför (eller jo det gör jag eg.) .. jag kollar regelbundet mig själv på jobbet (vården) om jag har diabetes, förhöjt blodtryck etc. och det är aldrig några problem.
Men den här biten är jag scared shit för :(

Hoppas det går bra för dig iaf. :)

Och nu har mensen kommit!
Det måste vara första gången jag blir glad för det :D

Skönt! Då är det nog ingen fara.

Ja... normalt säger man kanske inte äntligen! :D Men min är också efterlängtad. Har slutat med p-spruta för någon månad sedan och väntar på att mensen ska komma. Vore en befrielse nu, för jag mår som om jag hade världens PMS! :crazy:

/FG

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 165
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 600
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Valet i USA