Försäljningsarvode

Maira

Trådstartare
Är det någon som vet (på ett ungefär) hur mycket man får betala om man lämnar bort sin häst för försäljning?

Sv: Försäljningsarvode

10 - 15% skulle jag tippa på, och kostnad för uppstallning tillkommer. Där jag jobbade förra sommaren tog dom 7500 kr inkl moms/månad.

När jag lämnade bort min så hade vi en deal att jag betalade 2500 + moms/månad, plus tävlingsavgifter, resekostnader och hovslagare för min häst. Jag hade sagt en summa jag ville ha ut, och allt därutöver delade vi lika på (dvs hade försäljaren inte fått ut mer än jag begärde så hade h*n inte fått ut något). Nu blev inte hästen såld (för svårriden enl de spekulanter vi hade), så jag tog hem den igen efter en tid, och det enda försäljaren fick var alltså sina 2500 + moms/månad, jag fick en häst som hade tävlat högre klasser än när jag lämnade bort den.

När jag lämnade bort min så hade vi en deal att jag betalade 2500 + moms/månad, plus tävlingsavgifter, resekostnader och hovslagare för min häst. Jag hade sagt en summa jag ville ha ut, och allt därutöver delade vi lika på (dvs hade försäljaren inte fått ut mer än jag begärde så hade h*n inte fått ut något). Nu blev inte hästen såld (för svårriden enl de spekulanter vi hade), så jag tog hem den igen efter en tid, och det enda försäljaren fick var alltså sina 2500 + moms/månad, jag fick en häst som hade tävlat högre klasser än när jag lämnade bort den.

Skrev visst fel, 2500kr INKLUSIVE moms gav jag /månad.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 414
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka