@Asko jag fick ut, jag tror 3500 när Nikita dog, hon var 10. Megara har jag inte liv på. Köpte henne för 1250 så lite överdrivet att ha Liv trots att hon skulle kvalificera för ganska hög som raskatt med utställningsmeriter.
Trots att premierna höjs och jag knorrar så skulle jag aldrig våga vara utan. Det var en ren förlustaffär för mig (särskilt som den inte omfattades av FORL) de flesta åren Nikita levde. Enda gången jag fick ut var när hon hade UVI och det krävdes besök, blod och urinprov (som visade uvi och dåliga njurvärden) så ett besök till sex månader senare för att ta blod och kolla hur värdena låg.
Det sista halvåret när allt gick åt helvete var jag evigt tacksam för försäkringen. Jag höll nästan på att slå i taket (60,000) och då pratar vi inte ens om överbehandling av ett uppenbart sjukt djur. Bara UL på Bagis gick på drygt 10,000, räkna in fyra, fem vet besök (ett till UL) för att försöka lösa hennes inkontinens och att hon slickade magen och låren kala - vet började eventuell foderallergi utredning. Sista inläggningen, och då sov hon inte över, en lördag (med många prov), gick på drygt 26,000.
När jag räknar samman allt på de sex underbara åren jag fick med Nikita så, ja, försäkringen betalade sig själv och mer därtill. Eftersom jag kallt räknar med att Megara kommer få FORL och jag misstänker att det är något problem med hennes mage/tarmar/hals så gissar jag att hennes försäkring inte blir en ren förlustaffär (vilket jag iofs innerligen hoppas att det blir).