Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch vad allting är krångligt nuförtiden.![]()
Aha!
varför sa du inte det då? (är tyvärr ingen tankeläsare)
Förlåt.Jag vet att jag är lite väl kortfattad ibland och slänger iväg frågor lite rätt upp och ner. Ska försöka komma ihåg att vara lite mer utförlig och tydligare i fortsättningen. Tro mig, jag jobbar på det.
Pudel ligger i bra riskgrupp.
Och är betydligt billigare än Boxer
Tänkte väl det. Pudlar verkar vara hyfsat friska, rent allmänt.
Har räknat (IF) på en pudel med 10.000:- liv och vetvård, hane, ägaren har inga rabbater
Då blir det 1.517:-/år
Boxer med samma förutsättningar kostar 3.077:-
Detta är verkligen mellan tummen och pekfingret, kan bli annan premie beronde på var man bor med mera.
Men du ser i vart fall skilnad på pudel och Boxer
Kan också skilja mellan de olika bolagen.
Sambon hade boxer förut (hans ex behöll honom när de separerade för 5 år sedan och jag misstänker att den goa lilla hanen bör ha gått bort av hög ålder vid det här laget. Om han lever tror jag han blir 12 i år. Av den anledningen jämförs alltid alla hundar/försäkringar med just boxer. Sambon tycker nämligen att boxer är en alldeles för sjuk och dyrförsäkrad ras.![]()
Oj, vilken stor skillnad mellan de olika bolagen! Jag tror IF försöker slå sig in på marknaden och konkurrerar med lägre premier. Men jag har hört att de inte är lika bra att ha med att göra, ifall något blir tokigt med hunden. Men jag vet inte om det stämmer?
Och vem har sin renrasiga, unga hund livförsäkrad i enbart 5000 kr?De flesta valpar kostar runt 8000-10000 kr och man brukar väl ändå försäkra i hela beloppet?