Försäkringskostnader

Sv: Försäkringskostnader

Att sänka livsdelen då? Tror du att du kan sparar pengar så?

Jag har alltid resonerat att det är veterinärvården som är viktigast, inte livsförsäkringen.

5.000 kr. per år för en arab tycker jag låter dyrt!

Millz skrev:
Att sänka livsdelen då? Tror du att du kan sparar pengar så?

Jag har alltid resonerat att det är veterinärvården som är viktigast, inte livsförsäkringen.

5.000 kr. per år för en arab tycker jag låter dyrt!

Joooo....Han är bara försäkrad för 30.000:- så det är ju ingen större summa heller.

Usch, jag hatar verkligen allt detta kring försäkringar. En djungel.

Tittade på Agiras hemsida och gjorde en "test-försäkring", om du tex. sänker livs till 20.000 så kommer du ner i en årskostnad på 3500, så det är nog där du har pengar att spara. (livs 15.000 ger en premie på 2.900)

Annars kan det ju vara en idé att höra med de andra bolagen, men jag tänker lite som du, det känns omständigt att byta bolag...

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ett halvblod som är livförsäkrad för 40 000:- och henne betalar jag drygt 6 000:- om året för.

Jag har min enbart försäkrad med vet.vård.
Blev tokdyrt att ha kvar livvärdet på honom när agria höjde.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik If har ändrat mina villkor utan att jag fått veta det. Loggade in på mina sidor hos dom och såg det ikväll... Nu undrar jag, är det...
Svar
17
· Visningar
1 791
Senast: Dorinda
·
Ekonomi & Juridik Fick tips av en person att Agrias nya villkor som ska börja gälla ligger på hemsidan. Och de har ju försämrat KRAFTIGT, och jag begriper...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 247
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Min häst behandlades ju som bekant för fång nyligen, fick också en tarminfektion, och avlivades på Hbg djursjukhus. När jag tecknade...
2
Svar
30
· Visningar
2 687
Senast: mul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar