Försäkringsbolag

Fast agria har självrisk plus procent på den överskjutande kostnaden, kan bli mycket pengar om det är ett stort ingrepp/många återbesök.

Folksam har 2000 kr i självrisk och sen är det endast direktregleringsavgiften som tillkommer, typ 50 kr per gång.

Du hann före mig :)

Jag är iaf jättenöjd med bolaget på A, och ännu bättre tycker jag det är nu när dom har förbättrat villkoren!

Jag har IF men kan inte uttala mig om dem ännu då jag haft turen att ha en skadefri häst so far!...

IF har sporthäst försäkringen som är mkt billig, men kontrollera först villkoren.

Jag vet däremot att Agria är petigast vid direktreglering. Folksam har lite färre restriktioner. Däremot har alla bolag olika villkor för hovslageri och sjukbeslag. Om du vet att din häst har hov problem. Kontrollera först. (TIPS) De flesta bolagen ersätter medicin som behandlats på plats. Inga bolag ersätter mediciner som måste hämtas ut. Om man nu inte tecknar en extra tilläggsförsäkring. Kanske ändrat i dagsläget?!
/CJ

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 024
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar