Försäkringsbolag

I

isla

Vilket försäkringsbolag skulle ni rekommendera? Varför? Har folksam just nu men tittar lite på agria och de verkar ochså" ha rätt många bra saker" till ett bättre pris. Har vart en massa strul med folksam om betalning...de drar inte från autogiro trots att jag ringt och sagt åt dem.

Jag har aldrig haft några som helst problem med Agria, har iof inte haft något annat bolag så jag kan inte jämföra. :)

Det finns massor av försäkringstrådar. De flesta tycker bra om det bolag just de har valt!

Om du ska ha autogiro så måste man lämna in en skriftlig blankett, tror inte du kan ta det över telefon.

Har inte haft några som helst problem med att få autogiro hos folksam.

Tycker att de är bra.
2000 kr i självrisk + 0%, autogiro varje månad utan extrakostnad, obegränsad vet.vård.
Enda nackdelen är att de inte ersätter medicinering men det är det iofs inte många som gör.

Skulle inte byta bort ett så pass bra bolag, det kan bli tjafs om betalningsansvaret om hästen blir sjuk och man inte kan bevisa att skadan uppstått efter försäkringsbytet.

Jag gillar Agria. Det har knappt tagit en vecka efter att jag skickat in skadeanmälan innan pengarna har funnits på mitt konto.

2000 kr i självrisk + 0%, autogiro varje månad utan extrakostnad, obegränsad vet.vård.
Enda nackdelen är att de inte ersätter medicinering men det är det iofs inte många som gör.
Och jag, som har Agria, har 1800 kr i självrisk + 0 kr. Utökad veterinärvård med ersättningstak 100 000 kr.
Och medicin som veterinär skrivit ut ersätts. :)

Immer

Är inte 1800 + 0 kr bara för nytecknade försäkringar? Jag trodde att det fortfarande gällde 1800 + 20% på de som tecknats före årsskiftet? :confused:

Agria tog inte bort min försäkring trots att jag mailade en gång och ringde 5! Jag var riktigt förbannad när jag ringde sista gången och då äntligen fick jag tillbaka mina 736 kr! Men återbetalningen tog oxå 2 veckor... till! :mad: Nu har jag Folksam eftersom jag kan ha obegränsat i veterinärvård och har endast 2000 kr i självrisk och inget annat! De drar direkt från kontot och inga problem alls! :)

Håller med! Har min hund där som oxå är för gammal för o "byta bort" Kommer inte ta i dem med tång i fortsättningen! Ombuden kan ju inte ens svara på den enklaste frågan! Ja, har råkat ut för annat förstås annars skulle jag inte vara så negativ.. :smirk:

Jag ringer aldrig till ombuden utan till huvudkontoret där jag fått ypperlig service. Vi har aldrig haft problem med A***a trots sjuka hästar som krävt lång veterinärbehandling.

Dessutom är självrisken 1800 kr hos dom.

Jag har Folksam på mina hästar. Aldrig något krångel med vare sig betalningar eller dylikt.

Däremot har Agria krånglat en hel del. Vilket är mindre kul! Orkar inte skriva någon historia om varför. Men de så att alla människor kan inte tycka lika och tur är väl det!? Och samtidigt är de superbra att det finns olika försäkringsbolag, det innebär ju konkurrens och valmöjigheter för den som tecknar försäkringen! Så vi ska nog vara rätt glada åt att det finns flera olika försäkringsbolag.

Överlägset Folksam. Där kan man nyteckna en försäkring samma år som hästen fyller 16. Har haft mycket problem med Agria och blev less. De har dessutom det här med självrisk+0% på prov fram till mars.
Sänkte mina försäkringar och betalar i år 21 000:- mindre än jag gjorde hos Agria.

Har haft Folksamt i alla år, men tog över en Agriaförsäkring på en ny häst i våras.
Beroende på försäkringsform så skiljer premierna en hel del Detta är vad jag har kommit fram till (ingen garanti för att det stämmer fortfarande!):
Folksam är billigare på foster/föl-försäkring samt full A1.
Agria är billigare på stons avelsförsäkring (A7).
Ovan gäller hbl-hästar!

Har haft en riktig problemhäst försäkrad i Folksam och hade aldrig några problem med att få några ersättningar eller att de ifrågasatte något. Tringelmärktes till slut.

Har en liten privat fundering. Agria sponsrar väldigt mkt, någon måste betala för det. Vill man som kund hjälpa till med sponsringen av tävlingar m m är det kanske rätt att välja just Agria även om premien är högre. Folksam håller lägre sponsorprofil vilket bör resultera i lite lägre premier på lång sikt.

Måste inte bolaget ha skriftligt på att de kan dra det via autogiro? Det är vad jag hört i varje fall...

Jag har hästen försäkrad i Agria och även alla katter. Det har aldrig varit några problem.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 024
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar