försäkringar

J

juliusceasar

Har köpt häst och ska självklart försäkra honom, men vilken försäkring ska man välja?
Det är en 6 årig varmblodsvalack, travhäst.
Har noll koll på det här med försäkringar, så hur mycket verkar rimligt att försäkra för ungefär?
Hur mycket har ni försäkrat för och vad betalar ni i månaden? (eller hur ni nu lagt upp betalningen som...)

tacksam för svar!

Sv: försäkringar

Jag har också en varmblodskille. Till att börja med försäkrade jag honom i Agria. Nackdelen är då att alla fd travare får reservation på hältor hos dem. Reservationen hävs efter godkänd vet.besiktning men har man inte gjort någon vid köpet blir det ju ännu en utgift.
Där är han försäkrad för 15000:- och han har dubbel vet.försäkring vilket innebär 100000:-. Jag betalar via autogiro 165:-/månad.

Nu funderar jag på att byta till Folksam. Med en obegränsad vet.försäkring med självrisk på 2000:- och hästens livförsäkring på 30000:- kostar det mig ca 360:- i månaden/autogiro.

Jag hade min kallblodstravare försäkrad i Folksam A1.
Efter att ha ringt och jämnfört lite med Agria så har jag beslutat mig för att försäkra min blivande nya häst (kommer ev. nästa vecka) i Folksam.
Delvis beror det på att jag varit nöjd med Folksam sedan innan..

Jag glömde att skriva att i Folksam får man inga som helst reservationer vid nyteckning under förutsättning att hästen är frisk förståss... Dock en månads karens som inte innefattar akuta olyckstillbud.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 139
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 605
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka