Försäkringar

Sara75

Trådstartare
Försäkrar ni era katter? Jag höll på att få tuppjuck när jag öppnade årets försäkringsbrev :mad:. Om jag sätter alla de där slantarna på ett sparkonto istället så har jag råd med en rätt så omfattande sjukvård :devil:. Vi har ju äldre innekatter så de råkar inte ut för så mycket precis :angel:
 
Sv: Försäkringar

Ja, det gör jag. Sedan jag fick Isola, dvs drygt sju år sedan, har jag betalat lite drygt 7 500 kr i premie. Det kommer man inte långt med om något händer.
 
Sv: Försäkringar

Äldre innekatter blir ju sjuka precis som alla andra.

Men om man väljer försäkring eller kattkonto är väl närmast en smaksak.
 
Sv: Försäkringar

Ja, det gör jag. Sedan jag fick Isola, dvs drygt sju år sedan, har jag betalat lite drygt 7 500 kr i premie. Det kommer man inte långt med om något händer.

Aha, det var intressant. Jag har inte räknat vad jag betalat för mina katter (den ena i tio år, den andra i tolv and counting).

Nej, 7500 räcker inte långt om katten blir sjuk.
 
Sv: Försäkringar

På tio år skulle jag komma att betala 35 000 och det räcker jäkligt långt.
 
Sv: Försäkringar

Det beror ju på vad som händer? 2 gånger inlagd på intensivvård så är de pengarna borta. 10 år är lång tid, mycket kan hända.
 
Sv: Försäkringar

På tio år kan katterna komma att behöva veterinärvård många gånger. Du tänker ju bara på ena sidan av saken och tänker bort att de faktiskt kan bli sjuka.
 
Sv: Försäkringar

En fördel som jag möjligen kan komma på med kattkonto istället för om katterna får FORL eller någon annan sjukdom som försäkringen inte täcker. Då är det ju skönt att ha pengar samlade.

Men för mig är det rätt självklart att försäkra.
 
Sv: Försäkringar

Jo, jag försäkrar mina. Nu kommer jag inte ihåg vad försäkringarna kostar, men det var inte så mycket. I och för sig är mina katter fortfarande unga (men vuxna), så det gör det väl billigare. Vill minnas att jag fick lägre försäkring för att de var både idmärkta och kastrerade.
 
Sv: Försäkringar

Ja, självklart är mina katter försäkrade. :) Har två innekatter och jag betalar gladeligen ett par hundra om året för att de ska kunna få vård om de blir sjuka.
 
Sv: Försäkringar

På tio år skulle jag komma att betala 35 000 och det räcker jäkligt långt.

Vad har du för försäkring då egentligen? Jag betalar 4400:- om året och jag har 4 högförsäkrade katter varav två har avelsförsäkring och 3 livförsäkring.

Apropå sjukvårdkostnader så har jag (*peppar, peppar*) haft friska katter men den förra gamlekattens struma kostade ändå 26000:- innan allt var klart. För en relativt vanlig sjukdom och ingen akutvård.
 
Sv: Försäkringar

Ja, har veterinärvårdsförsäkring på katten. Kastrerad huskatt, försäkrad för 50000 per år. Både inne- och utekatt. Kostar under 1000-lappen per år har jag för mig, så inte alls farligt tycker jag.
 
Sv: Försäkringar

Mina är veterinärvårdsförsäkrad, ej liv.

Min ena katt blir 8 år i höst och han har fortfarande kostat försäkringsbolaget mer än vad han har kostat mig på premier under dessa år.
 
Sv: Försäkringar

Jag har samma försäkring som Hemlig har på våran tok. Alltså ren veterinärvård. Han är ingen raskatt och bor inomhus. Tror det kostar mig 87 eller 97 kr i månaden, och det betalar jag gärna. Han kan säkert sätta i sig en hel grillad kyckling under ett obevakat ögonblick, och då kommer jag vara väldigt glad för de 97 kr i månaden jag la på hans försäkring istället för på fredagsmys.
 
Sv: Försäkringar

Vad har du för försäkring då egentligen? Jag betalar 4400:- om året och jag har 4 högförsäkrade katter varav två har avelsförsäkring och 3 livförsäkring.

Apropå sjukvårdkostnader så har jag (*peppar, peppar*) haft friska katter men den förra gamlekattens struma kostade ändå 26000:- innan allt var klart. För en relativt vanlig sjukdom och ingen akutvård.

Ja det kan man undra :grin:. Det är en helt vanlig veterinärvårdsförsäkring, inget flashigt alls :cry:. Den har alltid varit så bra förut men nu känns det mest som försäkringsbolaget vill bli av med mig :(. Så jag tog helt enkelt och bytte försäkringsbolag :). 700 pix per år och katt blev det och det är helt ok :D. Nästan en halvering av priset och ändå i stort sett samma villkor :D
 
Sv: Försäkringar

Jag har alla mina försäkrade. Det är en självklarhet.

Det inte många tänker på när de tycker det är bättre att ha kattkonto är:
*Vad gör man om katten blir allvarligt sjuk innan man hunnit spara ihop?
*Vad gör man om katten blir sjuk tätt?
*Vad gör man när de pengar man sparat ihop inte räcker? 20 000 räcker inte långt hos veterinären.
 
Sv: Försäkringar

Nej, det lönar sig verkligen inte, och blir katten äldre än 7 år så finns knapt något skydd kvar öht! Jag har fem katter och alla får den veterinärvård de behöver.

Skulle bara rekommendera att försäkra om man inte har några besparingar alls och ingen möjlighet att låna från bank eller familj. Särskilt om man har flera katter.

Håller inte med om att 20.000 inte räcker långt, när min fick buköppnas pga tarminvagination plus massa andra undersökningar, vätska, röntgen osv så gick det på drygt 11.000 kr totalt.
 
Sv: Försäkringar

Nej, det lönar sig verkligen inte, och blir katten äldre än 7 år så finns knapt något skydd kvar öht! Jag har fem katter och alla får den veterinärvård de behöver.

Skulle bara rekommendera att försäkra om man inte har några besparingar alls och ingen möjlighet att låna från bank eller familj. Särskilt om man har flera katter.

Håller inte med om att 20.000 inte räcker långt, när min fick buköppnas pga tarminvagination plus massa andra undersökningar, vätska, röntgen osv så gick det på drygt 11.000 kr totalt.

Jag har full veterinärvårdsersättning (60' kr, tror jag) på min tioåring. Men det beror ju på bolag.

Och det jag betalat in i premie under dryga sju år hade inte nära på täckt den där buköppningen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 190
Senast: Marvin
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 040
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp