Försäkring

K

Kia40

Hej
Vad betalar ni i försäkring för era halvblod och i hur mkt har ni i vet vård. Skriv var ni har dem försäkrade. Jag betalar 850 kr i månaden för 34000 och obegränsad vet vård.

Sv: Försäkring

Gud va knepigt det här med försäkringar är :crazy:

På min ena häst som är försäkrad för 60 000 så betalar jag samma premie/månad som dig. konstigt! :confused:

Jag har A1 livförsäkring 30000:- och A1 veterinärvård 100000:- (det högsta) och Rehab extra på min halvblodsunge. Betalar 4291:-/år. Då har jag personalrabatt och så är det lite fölrabatt första året.

har inte så stor koll på min försäkring. A1 20000 i sveland. betalar ca 240 kr mån, då jag fått maxbonus på skadefria år.

Folksam har ändrat i år så om Kia40 har sin förfallodag senare i år så får hon inte ändringen förrän då.

A

Jag har A1 livförsäkring 30000:- och A1 veterinärvård 100000:- (det högsta) och Rehab extra på min halvblodsunge. Betalar 4291:-/år. Då har jag personalrabatt och så är det lite fölrabatt första året.

Glömde skriva att han är försäkrad i Folksam;)

Om det är halvblod du har så kan du få samma värde och 100 000:- om året till veterinärvård och fast självrisk på 1900:- för mindre pengar i månaden än vad du betalar nu, i det bolaget jag har.

(Oj, vilken lång mening det blev!)

A

Om det är halvblod du har så kan du få samma värde och 100 000:- om året till veterinärvård och fast självrisk på 1900:- för mindre pengar i månaden än vad du betalar nu, i det bolaget jag har.

A

Vilket bolag? :bump:

jag har Agria på min halvblods pojk. han är 3, jag betalar 4500 per år och han är försäkrad i 30000 liv och 60000 veterinärvård..

hästen är försäkrad till 50 000 + en gratis unhästföräkring som försvinner atomatiskt när hästen blir 7år. jag betalar 3800 två gånger om året. har IF

A

Jag vill också veta vilket bolag du har!

Jag har mitt hbl. sto i Folksam och bet. drygt 950 :-för 40´ A1 och 60´ A2 +obegr. vet. vård.
Kan dock tillägga att Folksam har varit såå trevliga att de har tagit bort den obegänsade vet.vården och sänkt den till max 100000:-:mad: De har även höjt premien ganska bra....

De andra 3 har jag i If och de bet. jag sammanlagt drygt 750:- i mån för.
Då är de förs. i följande
Hbl. val A1 20´ A2 20´ vet. 100000:-
Fbl. sto A1 10´ A2 10´ vet. 50000:-
Ponny A1 10´ vet. 100000:-
Kommer att byta till If på hbl. stoet nästa år , då det skulle bli nästan 1500:- billigare för samma förs.:laugh:

Byta är ingen bra idé om du har använt försäkringen.

Har idag Agria men mest för att komma åt medicinerna, som även om de inte är lika bra längre, ändå är bättre än de andra.

Den obegränsade veterinärvården hos Folksam var ju ganska ny och ingen direkt överraskning att den försvann, liksom den fasta självrisken. De bolag som fortfarande har fast självrisk kvar kommer mest troligt också ta bort det.

Min ponny är försäkrad 25tkr i A1, högsta veterinärvården (100.000kr/år) med alla tillägg, 390kr/mån.

Hon är oavbrutet försäkrad sedan födseln och det tycker jag är viktigare än vilket bolag, skillnaden är inte så stor längre.

Har haft samma bolag sedan jag köpte henne för 5år sedan.
Redan då hade jag obegr. vet.vård.
Men tycker att de har försämrat försäkringen hela tiden på ngt.vis samt höjt premierna väl mkt. gentemot andra bolag.
Anv. förs. har jag men det gör ju ingen skilnad om jag byter bolag.:confused:
Pratade med If och även Folksam och talade om vad jag tyckte.
If har ju med. i sin högsta vet.vård.
Det får du ju ha folsam rehab om du ska få där. isf. så har jag den.
Men varför bet. mer än nöden kräver, det är ju dyrt nog ändå, så jag förstår dem som skippar förs. men det är jag för feg för.
If hade inga planer på att ta bort sin fasta självrisk när jag pratade med dem iaf.

Självklart har inte IF dessa planer nu när de kör en drive för att få över kunder. Folksam gjorde ju samma sak för ett antal år sedan. Men det håller inte i längden, det är helt enkelt en kampanj.

Jag hade inte vågat byta försäkringsbolag, reusltatet är inte sällan att snålheten bedrar visheten. Om det händer något och nya bolaget hänvisar till skada från innan försäkringen tecknades står man där utan varken veterinär- eller livförsäkring.

Fast jag bytte på mina andra från Folksan till If, då de var så mkt. billigare.
Samt att jag höjde beloppen och premien blev ändå lägre.
Hade oturen med skador ganska kort därefter med det var aldrig problem med förs. eller ngt.
Visst kan det vara en drive som de har men när premierna är så mkt. billigare och man blir bra mkt. bättre mottagen som kund iaf. enl. mig så känns det som att jag hellre bet. till ngn. som är tillmötesgående än otrevlig.:grin:

Mina två är försäkrade i If för 30 000 liv och 100 000 vet. vård inkl mediciner etc.

Fölungen kostar 850 kr första halvåret och därefter 2200 kr/halvår ungefär.

5-åringen betalar jag 3700 per halvår för.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 335
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Utrustning Hej, Funderar lite på hur ni andra har det med försäkring som täcker ridhjälm? Tänker främst när man inte uppsöker vård men ändå känner...
Svar
14
· Visningar
1 041
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama