Sv: Försäkring??
*KL*
Båda mina nuvarande är försäkrade. Hanen har liv, inte tiken. Hanen är den första jag haft liv på, annars har jag bara haft vetvård. Har haft ras/er som legat i snorhög rasgrupp, dvs dyyra försäkringar, och prioriterat vetvård.
När de blivit 'gamla' så att jag vet med mig att jag inte skulle vilja låta dem genomgå större/svårare ingrepp så har jag faktiskt tagit bort försäkringen helt. Hitills har det lönat sig, även med den som fick leversvikt efter jag tagit bort försäkringen.
Ingen av mina hundar har det i 'långa loppet' lönat sig att ha försäkrade. Totalt under en livstid har vetvården kostat långt mindre än totala premierna. MEN, den dag olyckan sker och vi talar operationer och vård för 20 - 30 000 kr, eller krävs lång konv och behandling & rehab för ngt, då vill jag ha försäkringen där! Hitills har det inte varit något sådant *ta i trä*, dyraste har varit en akutkastraktion, en livmoderborttagning, samt en sårskada på jourtid. Men man vet aldrig när olyckan är framme.
Jag har funderat på hundkonto, men jag törs inte. För kan ge mig f*n på att dagen efter jag säger upp försäkringen, då kommer ett benbrott eller något, och så står jag där med en räkning på 20 000 kr och 3.50 på 'hundkontot'
Men skulle man få några lugna år så skulle det hitills iaf def ha lönat sig med hundkonto isf försäkring. ÄVEN på greyistiken som har fena på att få blessyrer och grejer. Farten dödar som bekant.