Försäkring

Calvaro

Trådstartare
Har en fråga om försäkring. En häst är vetvårdsförsäkrad i 60000. Om jag köper den hästen och vill försäkra upp den tex. höja vetvårdsförs. och ha en livförsäkring på den måste den veterinärbesiktigas då? Spelar det någon roll hur länge jag har hästen? Tex om jag bara övertar vetvårdsförs. och bestämmer mig för att försäkra upp den ett par år senare?

Sv: Försäkring

Vill du ha en livförsäkring och hästen inte har någon tidigare så vill de någon form av besiktning. Beroende på beloppet så kan det vara av veterinär eller ett försäkringsombud.

För att höja veterinärvården har jag aldrig varit med om att de krävt något om inte hästen varit sjuk eller skadad innan.

Hej, tog precis över en försäkring vid hästköp men ville komplettera med veterinärExtra (ersättning för tex mediciner o rehab mm..). Är tvungen att göra en vet.besiktning för att få igenom det.

Du besiktigar väl hästen i samband med köpet? Då kan du använda det intyget när du försäkrar

Ursäkta att jag slänger in en annan fråga, hoppas du inte misstycker!

Jag har hästen vet-försäkrad så att jag betalar självrisk + 20% av överstigande kostnad. Samma försäkringsbolag erbjuder fast självrisk till en högre premie naturligtvis.
Kan jag då byta upp mig till den dyrare försäkringen? Behöver jag isf vet-intyg? Ska säga att jag fått rätt mycket ersättning från försäkringsbolaget under den senaste tiden.....

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 105
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka