Försäkring

Smurfoff

Trådstartare
Vad kostar era försäkringar? Har en dvärgpinscher och hon kostar 250 i månaden. Har agria. Är det inte ganska högt??

Sv: Försäkring

Min unga Dvärg Schnauzer kostar 1500:-/år hos Folksam, hos Agria skulle det kosta nästan 4000:-/år :o

Min gamla Dvärg Schnauzer kostar ca 3000:-/år hos Folksam och han har en likadan försäkring som den yngre men han har fått använda försäkringen ett par ggr så premien är höjd, den yngre har aldrig använt sin försäkring.

Men premien baseras ju på både ras, ålder, kön, vad försäkringen omfattar osv så det går ju inte att jämföra premier rakt av.
Vissa raser är sjukare än andra och då blir de dyrare, Dvärg Schnauzrar är friska hundar och får därmed en billigare försäkring.

Har folksam och betalar knappt 150 kr i månaden på min dp-tik. Dom är billigast på dvärgpinscher.

Fast det är ju nästan omöjligt att jämföra premier så. Massor spelar in. Som ras, veterinärbelopp, extra för mediciner, procent på självrisken, livvärde mm.

Betalar 195 mån för min 9 mån DS. Snarlik ras.... Då har jag ett lågt livvärde eftersom han ändå är ovärderlig ;) Dock har jag valt en låg självriskprocent.

Jag har agria o betalar drygt 3000,- per år o hund. Den äldre är utan livförsäkring, den yngre med livförsäkring på 21000,-. Veterinärvården är på 25000, per hund. Det bästa med Agria är att de inte sänker veterinärvården när hunden blir gammal. Övriga bolag sänker ersättningen från 7 år (i regel) så när hunden är t ex 10 år o behöver en operation så finns kanske bara 8000,- kvar att tillgå på försäkringen. Det kan bli mycket dyrare än 8000, bättre då att betala lite högre premie tycker jag.

En kompis till mig har en borderterrier som haft lite otur senaste året. Öroninflammation, ögonskada, att par provtagningar och senast blödning i ryggraden som gjorde att han inte kunde gå. Det var 8000 per år som gällde, hon har fått lägga flera tusenlappar utöver försäkringen bara detta året. Bättre då som sagt med lite högre premie o få ut allt på försäkringen.

Senast ändrad:

Jag betalar runt 140-150:- i månaden för min hunds försäkring, tibetansk spaniel tik försäkrad i IF. Livvärde 9.000, vet.vård 50.000 där mediciner upp till 3.000 ingår och fast självrisk på 2.500:-

Betalar lite drygt 600kr/månad för mina två staffordshire bullterriers. Har IFs stora hund med livvärde på ena, samt fast självrisk. Kan nog tänkas öka till nästa försäkringsår nu när vi använder försäkringen flitigt..

Har kvar agria då gäller försäkring i ettår inom eu. Folksam gällerbara i 45 dagar

376kr/mån totalt för två dvärgpinschrar. Båda två har 50000 i vetvård + rehab och mediciner samt livförsäkring i Folksam.

Liknande trådar

Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 178
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 643
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 746
Senast: kma
·
Ekonomi & Juridik Det är mycket diskussion om att veterinärvårdspriserna är för höga och att det leder till för höga premier. Ja, att riskbolagen tar ut...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
10 902
Senast: Bregen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?