Försäkring för travponny?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
R

RebeckaKihlberg

Här kommer jag igen med ännu en fråga :crazy:

Jag har min ponny försäkrad hos S*eland, 5000 i liv och dubbel Vet. vård. men jag har för mig att om ponnyn ska gå trav så ska man ha en annan försäkring än den jag har eller hur ligger de till?
Satt nämligen och kollade på A*rias hemsida och där var man tvungen att teckna någon "RACE" försäkring om pållen skulle gå trav?!

HJÄLP...*igen* :crazy: :D

Sv: Försäkring för travponny?

Jag TROR att de inte räknar med ponnytravarna som RACE-hästar eftersom det inte är några stora pengar det rör sig om men jag är absolut inte säker.

När systers russ på 80-talet hade tjänat 20 000 kr på X antal år (6-7) så fick Mantorps dåvarande Agria-ombud (Ja vad hette de då, inte Agria) för sig att han hade tjänat "för mycket" och skulle försäkras som de stora travarma.

Efter det har vi aldrig haft en häst försäkrad i det bolaget även om de bytt ombud nu...

/// ghost

Hej

Vi har våra russtravare försäkrade som vanligt, man behöver ingen speciell försäkring

//Olivia

Mina ponnytravare är försäkrade med fullständig hästförsäkring hos Agria och mitt ombud (som är nåt "överombud", av nåt slag - regionchef eller nåt??), som för övrigt bara bor några km härifrån, är mycket väl medveten om att de tävlar trav och är försäkrade på detta vis. Han har inte sagt något om att de ska försäkras annorlunda. Och det borde han ha gjort om det var nödvändigt eftersom vi ändå diskuterat omläggning av mina försäkringar för att få ner premierna...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 009
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag slog jag rekord i att vara sämst. Mitt sämsta dressyrprotokoll hittills sänktes med ett ännu sämre resultat idag och det var inte...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: Magiana
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 261
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama