Försäkra hund

Enya

Trådstartare
Enya som är 5 år i sommar är försäkrad i Agria sedan länge och Flappi som vi haft i två månader står ännu på förra ägaren, tills alla paperna är fixade. Nadya, valpen står på uppfödaren i någon vecka till ( ett erbjudande från hans sida så slapp vi fundera på det direkt vi tog hem henne). Nu har jag förstått att Agria är dyra med sina försäkringar och att det finns billigare, men vilka är bäst och billigast om man bara vill ha veterinärvårdsförsäkring och inte liv?

Sv: Försäkra hund

Jag jämförde flera olika innan jag skaffade Selma (för ett år sedan) och då verkade Folksam klart bäst. Ungefär samma villkor som Agria men billigare. :)

Själv har jag IF, Agria har massor av dumma parenteser och är dyrast, ser ingen anledning att välja dem...
Den ena hästen och ena hunden står i Agria, men hundens försäkring avskrivs nu vid förfallodatum och hästen ska placeras om, till Sveland.

//E

Tack för svar, de är nu försäkrade i IF alla hundarna. Det var något krux med valpen så de ska skicka hem papper som jag skulle fylla i, men det hins väl med det också.

Nej, varför betala mer när det finns billigare alternativ som kanske till och med är bättre.

Är Sveland bra till hästarna? Deras försäkring går också ut nu i juni.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 193
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 414
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 342
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 198
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv