Sv: Fornminnen.....
Nej , men ponnyägare...
Ponnyer ska man inte vara diplomatisk med.
Nej , men ponnyägare...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej , men ponnyägare...
Jag skojar bara, jag har också legat på knä och fångverkat en och annan shetlandsponny med och en (25 år och tandlös) har jag blandat lusern- och sojagröt till en hel vinter för att han skulle hålla sig i hull...
Jag är inte riktigt så ond som jag låter.
Jag har en teori om att ponnyer är guds straff till de hästintresserade! Och då i synnerhet shetlandsponnyer......
De är faktiskt guds straff till föräldrarna också, i alla fall de vi haft till vår lill tös
Ett kännetecken brukar vara om hästen är raspad på utsidan av hoven.
Vilken underbar tråd
Jag trodde att jag var den enda som sparade mina gamla hästar tills boxarna tog slut och det var anledningen till att jag inte kunde skaffa fler. Har en nu som är efter Micko Tilly och bara för ett några år sedan tog jag bort min första häst som var efter Rollo, då var hon närmare 30. Och vad är det man får höra ute bland annat hästfolk; jo, travarna har så låg medelålder för när ni tävlat färdigt med dem belönas de med en kula i huvudet. Men nu vet jag, jag är inte ensam Sedan undrar jag var hittar man dessa män som värnar så om djur? Min sambo tycker att alla djur gör sig bäst på tallriken Jag byter min mot en sådan häst/djurvärnande man direkt!
Precis var finns dessa män som värnar om djur? De växer inte på träd Skulle jag hitta en sån så kan tom jag tänka mig att släppa en karl inanför tröskeln.