Fornminnen.....

Sv: Fornminnen.....

Det är precis så sambon resonerar: hästarna har sprungit in pengar till honom så nu får de springa ut slantarna igen...Det var hästarnas egen pensionsfond som han har förvaltat några år! Å visst är det ju trots allt kul att de är i så bra skick trots hög ålder och där måste nog sambon få en eloge för hästarnas väl och ve prutar han aldrig på. Men nog drömmer jag om en starthäst i alla fall......;)

Han ger travsporten ett bättre rykte. Han borde få sponsorpengar som ett gott föredöme.

Ja, jag som inte hade någon erfarenhet alls av travsporten innan jag träffade honom hade nog en bild av att den världen var ganska cynisk och kallhamrad. Tack och hej leverpastej om inte resultat visade sig snabbast möjligt. Men genom sambon har jag träffat flera av hans gelikar som verkligen älskar sina hästar och älskar sporten oavsett resultaten och liksom sambon sätter hästarna före allt inklusive familjen mellan varven :crazy: och visst värmer det ska jag väl erkänna! Så ensam är han inte, men det kanske är så att i dagens elittänkande samhälle så syns såna som honom och hans likar så lite? Det blir ju aldrig några vinnarreportage på sportsidorna direkt. God hästhållning kanske är något för amatörklubbarna att uppmuntra?! Vad vet jag?

Du tycker det du! Ja, skulle du fråga sambon skulle hon vara välkommen redan idag, speciellt om det skulle råka vara någon "gammal rejäl" stam på henne såsom Zoot suit eller ännu hellre ännu äldre;)

Ja men, hon är ju som klippt och skuren för er! Hon är efter Quick Pay!

Närå, jag skojar bara. Klarabella lämnar inte mig. På min blogg kan ni läsa om hur jag sålde henne i vintras. Men hon är kvar ännu... Vi har hängt ihop på ett eller annat sätt hela hennes liv och det är ren nostalgi som gör att hon är kvar.

Han ger travsporten ett bättre rykte. Han borde få sponsorpengar som ett gott föredöme.

Jag tror faktiskt att det finns ägare till gamla elithästar som skulle vara beredda att betala för hästens pension på ett sådant ställe. Och det borde gå att få sponsorer och bidragsgivare också.

Sambon var hem en sväng efter jobbet och jag frågade vad han tyckte om Iran Scott, var det ok "gammal stam"? Ett leende spred sig från öra till öra på honom (och det vill inte säga lite.....:d) ) sen ringde han efter någon timme och frågade om jag sett någon annons med den hästen i bakstammen...så jag får nog vara tyst om vad jag gör på Buke i fortsättningen, annars har jag nog ännu fler att mata nästa vecka.......:eek:

Haha, känner att jag börjar gilla din sambo...:rofl::rofl: Jag har faktiskt inte bara den gamla valacken utan tre till med Iran Scott en bit längre bak (samma möderne).

Jag har samma problem med mina päron. Mamma har dock börjat få iväg sina på foder/försäljning. Men kvar står pappas 19 åriga dam som han aldrig ens borstar på.. men kvar ska hon vara. Han har det ju bra så länge jag å mor sköter om hans häst.. Jag har iaf 2 starthästar ;) Dock har mamma sina 2 sketna shettisar som tar upp en boxplats :rofl:

Det där med ponnys som tar plats är inte kul. "Skadedjur", brukar jag fräsa när jag ser sådana. Mycket uppskattat av lilla Karin, 7 år...

:rofl: Stackars lilla Karin!!! Dessutom har en utav dem fång med rotation den nadra har exem.. men då införskffas täcken, verkningar av speciell hovslagare mm. Blir tokig jag! De är då 17 (fång) och 14 (exem).... Mina travare kommer dunsta före dem.. TYP! :eek:

:rofl::rofl::rofl: du e bara för rolig! Hmm.. tror jag skulle krossa min mors hjärta då.. men hade ju en önskan när hon var på kliniken sist..(14 dgr sen) o vet sa att hon hade rotation i 3 av 4 ben. men då ställdes hon på smärtstillande.... Och nu är hon special verkad & travar stelt ut till hagen. Mamma gör vågen av glädje. Förstår henne oxå.. MEN!!! :devil:

Jag skojar bara, jag har också legat på knä och fångverkat en och annan shetlandsponny med och en (25 år och tandlös) har jag blandat lusern- och sojagröt till en hel vinter för att han skulle hålla sig i hull...

Jag är inte riktigt så ond som jag låter.

Jag skojar bara, jag har också legat på knä och fångverkat en och annan shetlandsponny med och en (25 år och tandlös) har jag blandat lusern- och sojagröt till en hel vinter för att han skulle hålla sig i hull...

Jag är inte riktigt så ond som jag låter.

Ond? Njaa.. Realist! haha ! Man låter nog alltid ondare än vad man är *s* nån typ av arbetskada tror jag från de stora stallen!

Ond? Njaa.. Realist! haha ! Man låter nog alltid ondare än vad man är *s* nån typ av arbetskada tror jag från de stora stallen!

Mina jobbarkompisar satte kaffet i vrångstrupen i vintras när jag sa en dag att jag funderade på att slå ihjäl min gamla fölmärr. De trodde att jag skämtade. De hade dessförinnan betraktat mitt travintresse lite som gulliga My Little Pony-aktiviteter, men de ändrade inställning efter detta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka