Sv: Fornaboda

när jag åkte hemmåt så ledde Annelie 120km klassen, Maria kom in som 2a men hon hade problem med tappsko, gdk i grinden. Tror Anne Bückner oxå blev godkänd i grinden.

80km klassen ledde Emma Söderström, Lilla Botanic (ryttare?), Sofia Fischer + en till...
sen kom Bonnevi, jag och Madeleine Lönnros. alla utom jag gdk i grinden och gick ut för att fortsätta på andra slingan.
Hur det går nu vet jag då inte, var ju ett tag sedan detta skedde.

Själv så gick vi ner på knäna i skogen så Coffe linkade i grinden. Han var 100% igen innan vi lastade och åkte hem, samt nu i hagen. Han var riktigt sur och jobbig efter vi åkte ut, han ville verkligen fortsätta.. Men det är sånt som händer och jag är jätte glad över att han mår bra.

Lycka till ni alla som är kvar på banan! :banana:
Vill gärna ha fler uppdateringar om det är någon som har?

Tack för infon! Vad synd att ni fick bryta, men tur ändå att hästen repade sig så snabbt.

Herre gud! Sänder tankar och kraft här ifrån med. Hoppas ryttaren kryar på sig så fort som möjligt

Red förbi henne och då var hon vid medvetande iallafall och sjukvårdarna var på väg ut och groomarna var hos henne då. Det är allt jag vet.

Det finns inte så mycket mer info än vad som står på Tidn. Ridsport. Röntgen visade inga större skador, och man räknar med att skriva ut henne i morgon. Hästen är lite stel, men mår bra och sover kvar på travet i natt. Tack till er som gav oss hö till den.
En stor eloge ska Angelica Widström med groom ha, som stannade hos den skadade ryttaren och kontaktade oss i sekretariatet och väntade kvar och höll hästen och så tills vi hade fått dit folk.

Annelie/Zsulemi vann 120 km och fick BC, Maria/Power kom tvåa.
Segrade 80 km tror jag Lilla Botanic gjorde. Ohio tvåa, och sen minns jag inte... Reservation för fel, mitt huvud snurrar efter en lång dag i sekretariatet.

Tack till alla trevliga ryttare och groomar, hoppas ni hade en bra dag.

Usch vad obehagligt, men jag tycker faktiskt det är sällan man hör om olyckor inom distansritt jämfört med andra grenar. Dock är det levande varelser så det kan alltid hända saker givetvis.
Men vad skönt att ryttaren är ok och instämmer med övriga, eloge till de som stannade kvar:) Distans e allt en härlig sport med "stand up" människor

Knapplån

Alla resultat och ryttarrapporter ligger på NDRK's hemsida, klicka på Fornabodaritten i vänsterspalten.

Tackar igen för en bra tävling! :bow: Fornaboda är toppen!:bump:

Men måste få fundera ang ryttarrapporterna, har jag fattat fel eller går tiden efter målgång fram till slutpulsningen på era rapporter? Trots att tiden ska stanna efter mål och man ska visa hästen innom 20 min? Får ingen rätsida på det, rätta mig gärna om jag fattar rapporterna fel!

Mvh Madde/Team Lönroos

Men måste få fundera ang ryttarrapporterna, har jag fattat fel eller går tiden efter målgång fram till slutpulsningen på era rapporter? Trots att tiden ska stanna efter mål och man ska visa hästen innom 20 min? Får ingen rätsida på det, rätta mig gärna om jag fattar rapporterna fel!

Mvh Madde/Team Lönroos

Ingen aning. Jag vidarebefodrar till dataansvarig, så får vi se vad han säger.

/Josefin

Nu har jag studerat rapporterna lite mer, och även om pulstiden mellan målgång och intid står med, så har inte den tiden kommit med i ridtiden.
Om man tar segraren i 50 km som exempel så har hon 12:03:07 som uttid och 13:16:52 som måltid, dvs 1:13:45 i ridtid, och så står det även i protokollet.
Tiden till slutbesiktningen får vi se som en extra bonus.

Tiden till slutbesiktningen får vi se som en extra bonus.

Ja, visst är det en bonus att kunna se när ryttarna väljer att presentera sin häst i slutbesiktningen.
Väljer de att gå in snabbt kan man gissa att de är rädda för att hästen ska stelna och få en hälta, går de in jättesent kanske de var rädda för att pulsen inte gått ner. ;)

Jag kan rapportera att ryttaren som föll av ska röntga handleden idag. Hon har fått en kraftig hjärnskakning, men inga skallfrakturer. Hästen mår bra.

jag håller med, skönt att det inte var allvarligare än så!

Tycker att det fö var en superbra tävling! MEN, kommer inte att rida där igen om skogen på silverslingan ska vara med. Mycket obehagligt när hästarna fastnade mellan stenarna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under lördagskvällen arrangerades Fornabodas och Örebros gemensamma travgala. Där regnade det priser över Jimmy Ehlers och Åke Lindblom.
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Gunnar
·
Svar
186
· Visningar
7 234
Senast: Ceta
·
Övr. Grenar Är det nån i Sverige som följer detta race? Höjdpunkten på almanackan här I Australien! Tisdag 5 November, 3200m Final-startfältet samt...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Seabaz
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Nyårstråden
  • Klara sig utan bil

Hund, Katt, Andra Djur