K

Kaawaaii

Jag har lite problem med min medryttarhäst. Jag rider lektion 1 ggr i veckan vilket för de mesta brukar gå jättebra då hästarna för de mesta går i form och min ridlärare tkr jag får hästarna att arbeta ordenrtligt vid varje pass, men mitt problem är att jag inte riktigt får min medryttarhäst i lika bra, samlad form. Jag är van vid lite segare hästar och min medryttarhäst är pigg, ganska stark i munnen och väldigt skänslig när man tar i skänklarna. Har någon något tips om hur jag ska göra. Ibland går det och medryttarhästen jobbar fint, men det är bara när jag rider för tränare. Aldrig när jag försöker själv. Någon som kan hjälpa mej???

Sv: Form..

Om hästen går fint då du rider för din tränare, så försök komma ihåg allt som tränaren säger, försök rida och göra som du gör för tränaren, när du rider själv. Det är svårt, men jag brukar göra så själv, man blir mkt mera skärpt, och tänker på varje liten förhållning, och fel man kan tänkas göra, som tränaren skulle ha klagat på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 526
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 853
Senast: Sel
·
Ridning Kan någon förklara för mig hur man gör? Alltså rent tekniskt. Jag kan all teori om det, få igång bakkärran ex genom övergångar...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 710
Senast: Bri
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård