Form i slidestop..

Snyggt vet jag inte om det är men i de flesta fall väljer hästarna huvudpositionen själva i en stopp :bump: :banana:. Jag tror det är som du själv säger, han stoppar så hårt/djupt att han kompenserar/håller balansen genom att sänka huvudet. Har själv sett hästar i frihet som bromsar mot staket i hagen och också väljer att söka sig framåt/nedåt med huvudet.

Defenitivt inte snyggt...
Men det ser ut som om den som du sa försöker kompensera!

Jag såg fler bilder med en annan tränare på ryggen och då stoppar den lika hårt men med huvudet i en något mer normal form. Sänkt men inte som på denna bilden, som en drake eller nåt.. :D

Nä, det såg inget trevligt ut! Hästen ser spänd ut och som han har ont!

Tror att den väljer sin position själv men är en aning för lågt för min smak. Kanske är en bild från ett ovanligt dåligt stop?

Tycker det ser ut som att dom har kommit i en onödigt hög fart och därför försöker hästen balansera med huvudpositionen. På de andra bilderna kanske hästen har kommit mer "rätt" från början :confused:

Tycker inte det är särskilt snyggt i alla fall

Malin

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
326
Senast: Blyger
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 968
Senast: super
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 449
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 539
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V