Sv: Förlossning
Nu skriker ju tex brottare ibland på liknande sätt
Eller har du sett dom där världens starkaste man tävlingarna när dom skriker som om man trodde att dom skulle få barn?
Själv skrek jag inte alls (höll dock på att ge maken en smäll då han sa "andas" till mig som om jag inte visste det
) och tyckte allt att olyckan jag råkade ut för på häst med krosskador på beckent samt spricka i en utav kotorna var värre än att föda barn så jag hade redan "övat" upp min smärttålighet iom att olyckan kom flera år innan.
För mig var det själva värkarna som gjorde ont. ungefär som mycket stark mensvärk fast med en liten andpaus emellan varje.
Själva delen att barnet i sig kom ut kändes inte ett dugg och inte heller när jag sprack.
Fast jag sprack på 3 ställen så har jag efteråt aldrig haft problem med sexliv och skulle man få sådan ärrbildning att det gör ont så kan man ju få plastikopereras i underlivet.
För att vara ärlig, är man så rädd för smärta så bör man inte hålla på med hästar för det som man kan råka ut för dom kan ge bra mycket mer och längre smärta än en förlossning.
Dessutom finns det smärtlindring om man inte råkar göra som min kompis som fick sitt tredje barn i sängen hemma och pappan till barnet (hans första) fick agera barnmorska
Jag har idag fibromyalgi med ständigt värk och jag lovar att kunde jag skulle jag byta den mot att genom gå 3-4 förlossningar för andra.
Däremot skulle jag inte vilja gå igenom med snitt
Jag var glad att genast kunna gå och duscha, gå utan besvär, sitta med det lilla besväret ont i häcken