Sv: Förlorat ett djur?
*kl*
Kandy, min första riktiga kanin. Fick honom på sommaren och hade honom i fyra år innan han dog på hösten, sju år gammal var han då. Han hette egentligen Rössgons Kandy E
Junior, min andra gosekanin efter Kandy. Köpte jag när han var 12 veckor gammal, september 2005. Han dog den 25/1-06 Hette egentligen Ingelstads Albin
Tuffie, mitt första riktiga marsvin. Hon dog efter att jag hade haft henne i 12 timmar =(
Polly, en marsvinshona jag köpte som kompis till Tessan (Tuffie´s syster). Polly dog pga en varböld i kinden och fel sorts medecin av veterinären!
Tiger, min första marsvins hane. Köpte honom i djuraffär och han blev min första utställningsgris som jag vann massor med.
Bla Bla Bla, dotter mellan Tessan och Tiger. Fick massa söta ungar och ställdes ut några gånger har vunnit rosett med henne som forfarande sitter uppe
Cleopatra, mammas första marsvin. Coronett hona som dog en vecka efter att hon fått en unge, Basic som även han dog =(
Amalia, mitt första ras marsvin, fick en kull med en unge i och i samma veva livmoderframfall dog efter att hon blivit tjuvparad och fick ungar, ungarna överlevde men inte hon.
Konradi, hette egentligen Nch Taraxacum Kåre Konradi, fick köpa honom från Norge. Han dog bara tre år pga av urinsten =(
Sirius, son till Bla Bla Bla och Yllestrumpa. Vann mycket priser. Han blev 5år innan han dog =( Han dog den 23/1 =(
Yllestrumpa, min första texel. En söt liten hanne. Sålde honom till en stor kanin uppdfödare som lyckades ha ihjäl honom =( Hade aldrig sålt honom om jag visste att hon skulle behandla de så illa!
Bamsekrukan, en self cream hanne som egentligen hette Trollstugans Torvald.. Han såldes tillsammans med Yllestrumpa och fick samma öde som han..
Bella, amalias dotter såldes till samma ställe som Bamsekrukan och yllestrumpa... =(
Madonna, BeddiZ favorit marsvin av mina marsvin. Hon dog när vi skulle hämta henne hos en uppfödare som hade haft henne inne för parning. Troligtvis av hjärtfel.
Penelope, du var nog sjuk hela livet. Men inte så att du led. Nu är du avlivad iaf =( Du var speciellast av de alla. Rymmaren som rymde och kom tillbaka, hoppade in och ut ur den 30cm höga buren. Blev avlivad den 7 mars =(
R2D2, en av mammas marsvin.. En self buff hane som såg riktig risig ut på slutet.. Avlivades den 7 mars
Gittan. Mammas favorit marsvin. Self Buff hona som inköpptes när marsvinet var ett år.. Hon fick många fina kullar under sin tid som avelshona. Mamma till champions, helt underbart marsvin. Blev avlivad den 7 mars pga ålder.
Två stycken odöpta marsvinsungar dog mars 2006 =(
Dojjan och Dockan, gav bort de till en kompis till mamma, de fick ett långt och trevligt liv och somnade i stillhet båda två
Ture, min första gnagare. Mamma gav bort honom mot min vilja när jag var typ 7-8 år gammal. För att hon tyckte att han luktade för mkt =( Han dog som lycklig 4 åring dagen innan de nya ägarna skulle slå ihjäl honom
Baltazar, en mushanne som dog bara tre månader gamal. Dog när jag bytte spån i buren. Han och sina bröder satt i en reserv bur, tittade bort 20sek och så var han bara död. Troligtvis hjärtat eller hjärnan som hoppade ur "led"
Hades, bror till Baltazar dog förra vintern =( Han var min favorit av de tre mus pojkarna
Cirkus, min andra gnagare. Han levde tills han var 3år och tre månader. Han hade kunnat leva längre men vi avlivade honom så att han slapp lida
Emma, en hamster som jag fick av en kompis, tyckte aldrig att hon skulle skaffat henne men hon lyssnade inte. Emma dog när hon var 1.5-2år gammal
Ålga, hamstern Emmas syster, fick även henne av min oansvariga före detta kompis. Ålga levde längre tid än Emma gjorde.
Lederhosen, Soad, Ramaskri och Greven dog när jag skulle väcka de ur dvalan. De var bara döda =( Saknar de faktiskt...