Förlorat ett djur?

P

Ponny_Freaket

Någon som förlorat ett djur (dött eller försvunnit) som vill prata om det? Mitt marsvin som bara hann bli 6 månader dog 8 december 2005 i lungödem. Hon led i nästan en vecka innan hon dog, det gör fortfarande ont i själen när jag tänker på det, vi hann inte ens ta henne till veterinären och hon dog i min säng... kvävdes till döds. Det var en syn jag aldrig kommer att glömma, och hennes dödsskrin.... det blev bara för mycket för mig. Jag har aldrig förlåtit mig för det som hände och jag har stora skuldkänslor som aldrig kommer att försvinna. En del av mitt hjärta dog med henne den dagen. :(

Sv: Förlorat ett djur?

Samma här med Sivert, en råtta jag hade...
Fyllde år och hade fått hem en kompis och en fd kompis på tårta, hade Sivert med så han fick äta tårta med mig och då fick han ett epilepsianfall. På natten sen fick han hjärnblödning av ett anfall. Han kämpade som bara den, hjärnblödningen rubbade balansen så han föll åt höger hela tiden och fick hasa sig fram med framtassarna... Men han kämpade på som attan och vägrade ge sig, och man kunde riktigt se hur nöjd han var när han fick ligga på mitt täcke format som en liten korg så det ska bli bekvämt ätande på en bit ost med philadelphia på :love:

Samma dag, 5/9-05 och 5 dagar innan hans 2-årsdag, satt jag med honom och kollade på tv, då dog han där i min famn... :cry:

Hemskt, men jag är glad att han dog just där iaf och inte i buren... Han var nämnligen den kärleksfullaste råttan jag någonsin stött på, man såg hur han riktigt älskade mig och man kan bara inte låta bli att älska en så go kille som han var!

Men han lever vidare i form av 7 bebisar (som iofs blir 2 år snart men ändå), och så finns han alltid hos mig förstås :love:

Tyvärr tog även Siverts fästmö Lolitas liv slut när hon fick avlivas pga en tumör den 25:e januari i år, och Siverts bror Gudrun dog som gammal gubbe den 18/11-05 :(

Min sjukt vackra Sivert :love:
Sivert knaprar ost sin sista tid i livet. Han ser så nöjd ut trots allt elände...
Fästmön Lolita
Alla 8 bebisarna

Mitt marsvin Ludde dog på julafton... :cry: Ingen kul julklapp direkt..

mitt marsvin dog den 11/10 2005...:cry:
han dog av ett fel på hans tänder...:cry: han kunde inte äta och blev hemskt mager... vi hade tagit han till veterinären som hade fixat det... men ca 1 månad senare skulle han dit ihen för att det hade kommit tillbaka... då var han så mager så han dog av narkosen... samma kväll hade vi en begravning i farföräldrarnas trädgård:cry: med blommor och allt...
han var mitt allt, men lånar man en ängel så måste den tillbaka en dag...:cry:

Svåraste förlusten har varit mina två franska vädurar. Fick min allra första kanin som 10-åring, en viltgrå hane som jag döpte till Hampus, var så överlycklig att jag ÄNTLIGEN hade fått en kanin.

2003 fick han träffa en f.vädurs hona jag hade köpt och den 20 maj så kom hans barn till världen, då var han 6 år gammal

en alldeles underbar herre var han och fick så många år med honom. Han orkade inte så mycket mer och i mars 2005 bestämde jag mig att han inte ska behöva kämpa mer. Han hade problem med magen och ständiga ögonproblem. Han gick ner i vikt och blev stel i lederna men ändå till slutet var han samma underbara kanin

så den 11:e april 2005, en måndag, tog jag farväl av honom på morgonen. Jag skulle iväg på en kurs ända nere i Kolmården så det var väldigt skönt att slippa vara hemma dagarna efter. Eftersom han är en franskvädur så är avlivningsmetoden rätt svår och bad några bekanta skjuta honom istället så det blev ögonblicklig död (jägare såklart) och att ta honom till en veterinär kändes inte snällt emot honom, han hatade att åka i transportburen. Min syster var med honom innan skottet, då gick hon därifrån men hon såg till att han fick vara i sin beteshage och äta några bananer som han fullkomligen var helt tokig i, han älskade bananer och det var så han fick sluta sitt liv, 8 år gammal.

Kvar hade jag hans son Ganti. Som tragiskt nog slutade sitt liv så hastigt den 21:a januari. På 2 dagar rasade han i vikt... och han dog i min famn. Det var verkligen jättejobbigt och jag saknar dom båda så oerhört mycket

Var så glad över Ganti när Hampus dog för då hade jag ändå nånting efter honom... men nu är dom borta. Nog för att han har döttrar och söner kvar men dom är inte i mina ägor. Några släktingar har dock 2 döttrar efter honom men dom bor långt bort så jag har ingen möjlighet att träffa dom.

har förlorat några stycken... men min första kanin kommer jag aldrig att glömma... det är väl någon månad sen nu :(

satt och höll i honom tills han till slut slutade andas...
hans skrik var bland det värsta jag har hört :cry:

tänker på honom nästan varje dag. tror nästan det är varje dag...

saknar min lilla plutt... hade haft honom i ca 10 år :cry:

*kl*
Kandy, min första riktiga kanin. Fick honom på sommaren och hade honom i fyra år innan han dog på hösten, sju år gammal var han då. Han hette egentligen Rössgons Kandy E

Junior, min andra gosekanin efter Kandy. Köpte jag när han var 12 veckor gammal, september 2005. Han dog den 25/1-06 Hette egentligen Ingelstads Albin

Tuffie, mitt första riktiga marsvin. Hon dog efter att jag hade haft henne i 12 timmar =(

Polly, en marsvinshona jag köpte som kompis till Tessan (Tuffie´s syster). Polly dog pga en varböld i kinden och fel sorts medecin av veterinären!

Tiger, min första marsvins hane. Köpte honom i djuraffär och han blev min första utställningsgris som jag vann massor med.

Bla Bla Bla, dotter mellan Tessan och Tiger. Fick massa söta ungar och ställdes ut några gånger har vunnit rosett med henne som forfarande sitter uppe

Cleopatra, mammas första marsvin. Coronett hona som dog en vecka efter att hon fått en unge, Basic som även han dog =(

Amalia, mitt första ras marsvin, fick en kull med en unge i och i samma veva livmoderframfall dog efter att hon blivit tjuvparad och fick ungar, ungarna överlevde men inte hon.

Konradi, hette egentligen Nch Taraxacum Kåre Konradi, fick köpa honom från Norge. Han dog bara tre år pga av urinsten =(

Sirius, son till Bla Bla Bla och Yllestrumpa. Vann mycket priser. Han blev 5år innan han dog =( Han dog den 23/1 =(

Yllestrumpa, min första texel. En söt liten hanne. Sålde honom till en stor kanin uppdfödare som lyckades ha ihjäl honom =( Hade aldrig sålt honom om jag visste att hon skulle behandla de så illa!

Bamsekrukan, en self cream hanne som egentligen hette Trollstugans Torvald.. Han såldes tillsammans med Yllestrumpa och fick samma öde som han..

Bella, amalias dotter såldes till samma ställe som Bamsekrukan och yllestrumpa... =(

Madonna, BeddiZ favorit marsvin av mina marsvin. Hon dog när vi skulle hämta henne hos en uppfödare som hade haft henne inne för parning. Troligtvis av hjärtfel.

Penelope, du var nog sjuk hela livet. Men inte så att du led. Nu är du avlivad iaf =( Du var speciellast av de alla. Rymmaren som rymde och kom tillbaka, hoppade in och ut ur den 30cm höga buren. Blev avlivad den 7 mars =(

R2D2, en av mammas marsvin.. En self buff hane som såg riktig risig ut på slutet.. Avlivades den 7 mars

Gittan. Mammas favorit marsvin. Self Buff hona som inköpptes när marsvinet var ett år.. Hon fick många fina kullar under sin tid som avelshona. Mamma till champions, helt underbart marsvin. Blev avlivad den 7 mars pga ålder.

Två stycken odöpta marsvinsungar dog mars 2006 =(

Dojjan och Dockan, gav bort de till en kompis till mamma, de fick ett långt och trevligt liv och somnade i stillhet båda två

Ture, min första gnagare. Mamma gav bort honom mot min vilja när jag var typ 7-8 år gammal. För att hon tyckte att han luktade för mkt =( Han dog som lycklig 4 åring dagen innan de nya ägarna skulle slå ihjäl honom

Baltazar, en mushanne som dog bara tre månader gamal. Dog när jag bytte spån i buren. Han och sina bröder satt i en reserv bur, tittade bort 20sek och så var han bara död. Troligtvis hjärtat eller hjärnan som hoppade ur "led"

Hades, bror till Baltazar dog förra vintern =( Han var min favorit av de tre mus pojkarna

Cirkus, min andra gnagare. Han levde tills han var 3år och tre månader. Han hade kunnat leva längre men vi avlivade honom så att han slapp lida

Emma, en hamster som jag fick av en kompis, tyckte aldrig att hon skulle skaffat henne men hon lyssnade inte. Emma dog när hon var 1.5-2år gammal

Ålga, hamstern Emmas syster, fick även henne av min oansvariga före detta kompis. Ålga levde längre tid än Emma gjorde.

Lederhosen, Soad, Ramaskri och Greven dog när jag skulle väcka de ur dvalan. De var bara döda =( Saknar de faktiskt...

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 130
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 118
Senast: Rie
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 481
Senast: Murphy
·
Övr. Hund Min älskade hund dog i tisdags, 14 år gammal. Sorgen är helt enorm men jag har fastnat i ett tänkande med skuldkänslor. När det hände...
Svar
6
· Visningar
2 132
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama