förkylning , hosta..?

tillan

Trådstartare
hejsan , nyss ( nästan ) fått hem min foderhäst , varmblod , som heter Tilla.
När jag är ute och rider hostar hon? Och det rinner snor ut näsborrarna.
Hon går tillsammans med min grannes hästar och dom är förkylda ..
Det är ju klart att hon är förkyld ? eller är det något annat?
och det jag undrar är om jag kan rida när hon är förkyld?:confused:
Tack på förhand mvh cornelia.

Sv: förkylning , hosta..?

Hur länge har din grannes hästar varit förkylda? Har någon veterinär tittat på de hästarna? Har de fått någon medicin? Är hästarna vaccinerade mot hästinfluensa?

Dom har varit förkylda ganska länge , två veckor sen fick jag hem Tilla , dom var förkylda före de.
Ja min granne hade åkt till veterinären med dom , han sa att dom fixar det själva..Nej det har dom ej.
det vet jag faktisk inte !

Hur ser snoret ut? Vitt genomskinligt eller segt och gult?

Fast om det inte går över av sig självt bör man ta prover och sätta in rätt medicin. Är det något smittsamt ska dessutom hästarna hållas i karantän.

Genomskinligt snor tyder sällan på något jätteallvarligt. Är snoret gult och tjockt och segt bör man bli betydligt mer orolig

Okej , hon börjar faktiskt bli lite bättre , så det är nog ingen större fara !
Men tack så mycke för hjälpen !!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 398
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 365
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hästvård Mitt sto var i somras på betäckning. Där fick hon en lättare förkylning med hosta, snor och lite feber ett par dagar. Kollad av vet som...
Svar
0
· Visningar
925
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka