Förfärad!

S

search

Jag måste bara skriva av mig.
Har pga olika orsaker bestämt mig för att sälja min ena get.. en bagge. Jag vill att han ska komma till ett bra hem och leva ett gott liv och det skrev jag i annonsen. Har nu satt ut honom på 2 olika annonssajter och det är många som har hört av sig...men vad är det för några som hör av sig!!!??!

95% av de som ringt är utlänningar som vill äta upp honom!:eek:
Aldrig livet. Mitt svar blir varje gång att tyvärr han är såld. Då är säger vissa lite surt -ja då får jag väl äta något annat....
(Då priset inte är så högt för ett bra hem är viktigare än pengarna så tycker väl de det är billigt kött.)

Sv: Förfärad!

Usch vad vidrigt - När du i annonser skriver vad du söker för hem! På gården där jag hade mina tidigare hästar uppstallade föder man även upp köttdjur - Titt som tätt kom det utlänningar som ville köpa kalvar för koscherslakt! Självklart fick de aldrig köpa något.

Hoppas du hittar rätt hem för honom. //Linda

Ja vad tänker de med? Jag kan riktigt se hur de tar honom i bilen, kommer hem till en lägenhet, baxar upp honom antingen via hiss eller trappor. Dra och sliter. Vässar köksknivarna och han (Frasse) skriker och är panikslagen... *ryser*

Usch då. Dock tror jag många utlänningar har svårt att se att man kan ha djur för nöje och sällskap...för dem är en get mat/päls/mjölk.

Bodde granne med en stor utlänsk familj innan som tyckte det var helsmysko att man hade hund,katt och marsvin som sällskap medan man i deras hemland antingen åt dem eller så gick djuren på gatorna och sågs som skadedjur.Det var helt obegripligt för dem att man frivilligt hade dem i sitt hem och umgicks med dem.

Du får skriva tydligt "Get till sällskap-EJ MAT" säljes. :)

Tänk om du blir lurad?
Någon kommer och köper din get och SÄGER att den ska vara till sällskap, men gör sig ändå en skrovmåltid?:d

Usch då. Dock tror jag många utlänningar har svårt att se att man kan ha djur för nöje och sällskap...för dem är en get mat/päls/mjölk.

Bodde granne med en stor utlänsk familj innan som tyckte det var helsmysko att man hade hund,katt och marsvin som sällskap medan man i deras hemland antingen åt dem eller så gick djuren på gatorna och sågs som skadedjur.Det var helt obegripligt för dem att man frivilligt hade dem i sitt hem och umgicks med dem.

Du får skriva tydligt "Get till sällskap-EJ MAT" säljes. :)

De flesta som har kor och grisar har dem för mat med:angel:
Jag och exet hade samma problem och vi ville inte sälja dem som mat, inte för att vi hade några moraliska betänklighet över att folk skulle äta dem utan för att vi är emot Halal slakt.

höj priset! om man vill ha den för sällskap så är man beredd att betala! och sen när du väl hittat den där perfekta ägaren så kan priset diskuteras utifrån dennes plånbok. men om dom bara vill äta den så kommer dom inte svara om det är ett högre pris..

så tror jag ifl:D

Begär minst 500 för honom. Då brukar man bli av med alla sista priset kompisar..
Tips: www.alternativ.nu
Ta det lugnt rätt köpare dyker upp till slut...

Vad innebär en sådan slakt? Är det samma som Kosherslakt som nämndes lite längre upp?
Hur gör dom?

*frågvis* :)

skär av halsen på dem levande och tömmer dem på blod när de lever.. det är väl typ för att rena själen och så på dem :crazy:

skär av halsen på dem levande och tömmer dem på blod när de lever.. det är väl typ för att rena själen och så på dem :crazy:

också för att de har fått för sig att köttet blir godare då... Är ingen skillnad på köttet om de först blivit bedövade med bultpistol eftersom de även då lever vid avblodning men är som sagt bedövade...

*kl*

Liten uppdatering...
Nu har jag hittat ett bra hem till honom och han åkte igår.:bump:
det tog tid men det lönade sig.

Tack!:) Jag tror faktiskt att han kommer få det bra. De verkade vara mysiga människor.

Har pga olika orsaker bestämt mig för att sälja min ena get.. en bagge.

Grattis till att du hittade ett bra hem. Men du..., menar du en bock eller en bagge. Liksom lite skillnad. Gethane= bock Fårhane = bagge.

// Ordpolisen :p

Grattis till att du hittade ett bra hem. Men du..., menar du en bock eller en bagge. Liksom lite skillnad. Gethane= bock Fårhane = bagge.

// Ordpolisen :p

Skratt jag menade så klart bock. Såg inte att jag hade skrivit fel förrän det var försent att ändra. men ni förstod ju vad jag menade..:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 166
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 689
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka