Föreningarna i Malmö behöver rustas upp

Sv: Föreningarna i Malmö behöver rustas upp

(Ridsport)
Fritidsdirektören i Malmö, Bo Sjöström, vill ha mer pengar till ridsporten i Malmö.
- Det råder en orättvisa mellan ridsporten och den övriga sporten.

Läs mer...

Halleluja och amen till det! :bow: Som det står i artikeln så rasar betongklumpar ner på läktaren i Jägersro och i Hyllie är det stora vattenpölar i ridhuset vid höststormarna. Omklädningsrum kan vi glömma på bägge ställena och en toalett känns i minsta laget för över 900 medlemmar...

Dock är det inte bara ridanläggningarna som förfaller i Malmö. Största simhallen har varit stängd under en stor skandal och flera simhallar med den, dotterns första fotbollsklubb hade omklädningsrum som hade elledningar i stil med medelhavsländernas och mögel så att en allergiker fått astma på nolltid...:crazy:

Överhuvudtaget prioriteras inte saker för barn och ungdomar tycker jag det verkar som.

Kommunalgubbarna lägger hellre pengar på sånt som glänser utåt.

Men med mer och bättre ungdomsverksamhet i Malmö, och dessutom MER pengar till skolorna så skulle antagligen mycket bus, ungdomskriminalitet och liknande minska rejält inom stadens område.

var beredd på att det kommer att ta låååång tid..

2004 startades en ridsportutredning i Gävle, 80 miljoner skulle fördelas på 3 klubbar, en utdömd, en med stort rustbehov och en som vill ha ännu större tävlingar.. än idag har inget beslut fattats och det lutar åt att den utdömda klubben får en helt ny anläggning för 60 miljoner, den som vill ha större tävlingar får 20 miljoner och den med stort rustbehov får ingenting..

men inget beslut än som sagt.. vi bara väntar.. alla klubbarna bara väntar..

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 526
Senast: Queen
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
369
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 709
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka