Förening för Tennessee Walker

Rancher

Trådstartare
:bump:Jag har köpt en Tennesse Walker, och jag funderar ju över varför det inte finns någon förening i Sverige som håller i allt om denna vackra ras... Eller kanske finns det det och jag bara inte hittat den?
Är det någon som vet något om detta?

Sv: Förening för Tennessee Walker

Troligen eftersom det inte finns så många i Sverige. SH har väl vissa krav också på hur rasföreningar ska fungera.

Det finns ingen i Sverige men det ger ju dig en möjlighet att starta upp en internationell sektion av TWHBEA för Sverige.

Prata med dem när du gör ditt ägarbyte hos TWHBEA i USA så kan de säkert hjälpa dig.

Hej du!

Du är inte den enda som har liten ras här i Sverige.:p
Kravet för att få starta en rasförening är att det ska finnas så många individer att inavel ej förekommer.

Vet inte hur det är med din amerikanare och antalet på rasen i Sverige?

MVH Martina med Fellponnyerna

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 484
Senast: MiniLi
·
Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 776
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens