J
j_m_b
Sv: Föredetta travhäst
Men detta beror oxå på mängden kraft foder en travhäst får.
En travhäst får mycket kraft foder för att orka prestera.
Och så köps dem som ridhäst,i full tävlings kondition.
Det är klart att hästen är pigg då.Och börjar den nya ägaren rida hästen som är pigg som så drar man ner foder givan och hästen blir mycket lugnare.Och då säger man att hästen var såå
stressad när man fick den.Att en häst föds till att spring håller du inte med om!En av Sveriges största inom travet sa till mig en gång,har du en bra häst så kan du träna i en potatis åker och hästen blir bra endå.Detta beror på individen.
Jag tror dig!
Det utesluter inte att det är stress inblandat. Men som sagt så är det ju inget jag tror att var och varannan travare är inom travet heller, särskilt inte i hemmamiljö.
Att hästarna "föds till att springa" i bokstavlig betydelse, att de skulle ha sprungit oavsett hur man tränat den om man säger så, det är jag inte riktigt med på. Särskilt inte med tanke på hur coola/lata även de som på travet är stressade kan bli vid ridning (och tvärtom iofs).
Men detta beror oxå på mängden kraft foder en travhäst får.
En travhäst får mycket kraft foder för att orka prestera.
Och så köps dem som ridhäst,i full tävlings kondition.
Det är klart att hästen är pigg då.Och börjar den nya ägaren rida hästen som är pigg som så drar man ner foder givan och hästen blir mycket lugnare.Och då säger man att hästen var såå
stressad när man fick den.Att en häst föds till att spring håller du inte med om!En av Sveriges största inom travet sa till mig en gång,har du en bra häst så kan du träna i en potatis åker och hästen blir bra endå.Detta beror på individen.