Sv: Föredetta travhäst
ja det tror jag allt hon har..
ja det tror jag allt hon har..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
alla dessa travare som hamnar hos folk som inte besitter den kunskap som behövs för att skola om dem på rätt sätt..ett sätt som är bra för dem och som hästen kan förstå.
.
Det finns många som kan vara heta i vagn men inte under ryttare.
Bara att prova och träna.
Hmm, en nyfiken fråga lite OT sådär:
Du bor i Västernorrland (enligt profilen) men hur sjutton har ni lyckats behålla snön som syns på bilderna?
Jag bor också i Västernorrland (Härnösand) och här är nästan all snö borta, ersatt med is sen någon månad tillbaka... Inte någon fin pudersnö som det ser ut hos er inte!
Vi ser till att ha tillräckligt kallt så den stannar kvar
Sen bor vi i inlandet, det är ovanligt lite snö längs hela norrlandskusten
Kommer snart ut en bok om omskolning av travhästar till ridhästar. Ges ut av ICA-förlaget av en författarinna som heter Lillian Holmer. Den verkar bra
Nu tror jag snarare att djurjouren tänker på alla dessa travare som hamnar hos folk som inte besitter den kunskap som behövs för att skola om dem på rätt sätt..ett sätt som är bra för dem och som hästen kan förstå.
Det är vad jag tror.
Men det är iof bättre hon får svara för sig själv.
Hmm, en nyfiken fråga lite OT sådär:
Du bor i Västernorrland (enligt profilen) men hur sjutton har ni lyckats behålla snön som syns på bilderna?
Jag bor också i Västernorrland (Härnösand) och här är nästan all snö borta, ersatt med is sen någon månad tillbaka... Inte någon fin pudersnö som det ser ut hos er inte!
Mina travarkusar tittar på häst som tömkörs längre bort:
(klickbar)
Låt inte snön utanför hagen lura er, i deras är det 98% is eller bar backe!
Så himla mycket snö har vi inte
Idag var det plusgrader och regnade så den lilla snö vi har kvar lät väl försvinna snart!
Var i härnösand förr förra veckan och hade stadskörning, kan hålla med om att det ser vårigt ut Men lyllos för ja vill ha våren!
Haha, hur vet du det?
Finns en hel del travare i större klasser och hur många med halvblod ligger i elit??? Men har man inte kunskaperna att omskola en travare trivs man kanske bättre med ett halvblod.
Att omskola en travare kräver mer än kunskaper, tro mig jag vet.
Ja, ofta assistans i form av tränare, ev. veterinär/ET, hovslagare, inte "bara" kunskap utan att kunna se lite utanför ramarna och se till helheten på ett lite annat sätt, ofta riktigt stadig sits, osv!
Sen är det såklart inte alla som har "kapaciteten" men så är det ju med alla hästar.
Tror fortfarande det är ryttaren som sätter flest begränsningar.