kl*
Jag var och tittade på hästen idag.
Fyfan vilken
goknöl! Han ska hem hit!
I stallet var han så
social och lugn,
nosade och fipplade med mulen, var så nyfiken. Visst märks det att han är en travare då man rider, men han är lugn och inte alls dragig (nu red jag ju inte ut i skogsväg eller så utan höll till på de vägar på gården där de tränar i körning) Så ja menar de kanske är annat någon annanstans och definitivt med andra hästar, men det lilla jag testa och såg var posetivt.
Klart han gillade att springa men det var
inte alls som jag trodde, han lyssnade och verkade vilja ändå, gick att få ner han i mindre tempo utan några problem. Red han på volter och en massa annat, min mer erfarna hästkompis Veronica testade också, henne litar jag på till 100% och hon säger att detta är ingen omöjlighet.
Jag hade han även lös i en mindre hage och drev han runt
(nästan lite stil med join up men ändå inte) För att se hur han reagerar. Kanon kanon han verkade vilja få kontakt och var mer eller mindre nyfiken.
Han verkar ha ett bra spyske, men eftersom ingen riktigt "hanterat" han så mycket som de brukar vara bland travhästarna kan han vara lite smårädd vid vissa rörelser och så. Men annars ne.. vilket charmtroll. Ska nog ta hem han till veckan på foder, ska bli intressant! Dags att shoppa kanske
Sedan är han grymt söt!