Förebyggande vård, försäkring?

M

Mierna

Min häst har problem med sin vinterpäls och får eksem om man inte klipper honom. Då eksemen har hunnit uppstå har försäkringen betalat för drogningen vid klippningen. Hur är det om jag nu klipper honom innan eksemet kommer, jag vet ju att det kommer komma inom en månad, betalar försäkringen det då trots att han nu är symptomfri?

(detta är INTE en häst man klipper utan lugnande, vill inte ha den diskussionen, tack!!)

Sv: Förebyggande vård, försäkring?

Det lättaste är väl att ringa och prata med försäkringsbolaget.
Om det vet om problemet så kan man ju tycka att det kanske skulle kunna betala för förebyggande också, men jag vet inte.

Har försökt, men lackade ur på telefonkön :)

Men ska försöka igen...

Ja, telefonköer är inte kul, man får ju sitta i såna vart man än ringer idag...

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 046
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 344
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan (Jag hoppas att vi kan ha den här diskussionen utan att bli arga på varandra. Snälla ta ett djupt andetag innan du skriver något i...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 412
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka