Förebyggande vård för parallellförskjuten häst

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 120
P

prallan

Vår ponny är lite parallellförskjuten och nu söker jag era bästa tips på att hålla honom fräsch :)

Ingen som har/haft en parallelförskjuten häst som kan dela med sig av sina erfarenheter? :)

Ingen som har/haft en parallelförskjuten häst som kan dela med sig av sina erfarenheter? :)
Jo jag har haft en. Eller ett par, det är ju ganska vanligt. Det man ska tänka på är att skenbenet är lite svagare på insidan, så när hästen belastas kan det bildas ett överben på insidan skenben och då när det är aktivt ska hästen vila. Annars rid och träna som normalt, mina två hade Inga problem :)

Liknande trådar

Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
261
Senast: Elo
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
275
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
599
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst... 2
Svar
31
· Visningar
1 640
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer