Förebyggande vård för parallellförskjuten häst

P

prallan

Vår ponny är lite parallellförskjuten och nu söker jag era bästa tips på att hålla honom fräsch :)

Ingen som har/haft en parallelförskjuten häst som kan dela med sig av sina erfarenheter? :)

Ingen som har/haft en parallelförskjuten häst som kan dela med sig av sina erfarenheter? :)
Jo jag har haft en. Eller ett par, det är ju ganska vanligt. Det man ska tänka på är att skenbenet är lite svagare på insidan, så när hästen belastas kan det bildas ett överben på insidan skenben och då när det är aktivt ska hästen vila. Annars rid och träna som normalt, mina två hade Inga problem :)

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
265
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 621
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur