Förbyglar och martingaler

cowgirl81

Trådstartare
Hitta ingen bra tråd om detta. Jag undrar hur man ser när den är lagom spänd. Gärna med bilder. Tacksam för svar. Mvh Hanna :)

Sv: Förbyglar och martingaler

16557157.jpg

16557156.jpg

Jag tycker att den ska sitta åt ganska mycket, men hänga lite under magen när man inte hoppar.
I upphoppet kommer den att spännas, och det är då viktigt att det finns lite kvar som kan spännas åt.

Diana

Jag har fått lära mig att martingalen ska nå upp till ganashen på hästen. Detta tycker jag funkar (visserligen var det länge sedan jag hade martingal..)

Hästen ska kunna gå i "normalläge" med huvudet utan att martingalen tar när man har sträckta tyglar.

Liknande trådar

Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
378
Senast: misswilma
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 825
Senast: Murray
·
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han... 2
Svar
28
· Visningar
1 698
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka