Förberedelser för 3 års test!

gismo

Trådstartare
Hej!
Jag har lite funderingar kring treårstestet, visserligen är min pålle bara 2 år nu, men tiden går fort jag tycker nyss han var ett litet föl. Vad är egentligen treårstestet? Jag vet att de visas både på marken och hoppade, eller löshoppade? Men hur går det till och vad är det för moment som ingår mer specifikt?
MVH/gismo!

Sv: Förberedelser för 3 års test!

Löshoppning, exteriör och gångarter visad vid hand, OM hästen är berättigad till diplom så krävs ridprov inte annars, vid ridprovet så räcker det att det går att styra och rida hästen i alla gångarter i båda varven, svårare än så är det inte.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 416
Småbarn Här på forumet finns ju människor med olika erfarenheter, och jag skulle vilja ha lite hjälp och råd från er som har erfarenhet av...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 783
Senast: Hyacinth
·
Hästvård Vet inte var jag ska placera denna tråd, Avel, Ridning, Hästhantering eller Hästvård? Handlar delvis om inridning/grundutbildning ;)...
Svar
7
· Visningar
1 509
Senast: Hunter
·
Hästhantering Hej alla.. Med risk för att skriva en lång novell nu men, känner att jag behöver bolla lite. Har en kbl-valack sen 19 år som i...
Svar
6
· Visningar
1 532
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025