Men vågar tjuven chansa?
Vissa gör det. En bekant till mig fick inbrott trots att hennes (tyvärr rätt mjäkiga) schäfer var hemma. Hunden hade förmodligen försökt vakta men tjuvarna lyckades stänga in henne i ett rum.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vågar tjuven chansa?
Wow! Pondus - är det ditt mellannamn?Vi vaknade en natt här hemma på gården tror det var halv tre på natten då det kom två bilar och vi är de enda som bor här på denna lilla väg. Sambon har företag ungefär en km bort så vi trodde att nu ska någon bryta sig in där så vi på med kläder och efter. Då stod bilarna vid ett annat vägskäl och någon var utanför den ena bilen och den bilen hann vi ta regnr på, men den andra for iväg och både jag och sambon är rätt "knäppa" så vi tänkte nu jävlar ska vi ta regnr på den också. Turligt nog var inte den föraren van vid vägen och det var dimma så det blev en lätt match att ta numret. Polisen tog dem senare, men fann inget stöldgods. Men det gjorde jag på morgonen sen vid vägskälet de hade stått. Så ägaren till livsmedelsaffären blev glad. Detta är dock bara en av alla händelser jag har råkat ut för. Ett år senare fann vi en brinnande bil på väg till livsmedelsaffären och mötte en annan bil i en hiskelig fart (De hade då precis rånat livsmedelsaffären)
Underbart! Släpp in dem men nåde den som försöker gå utJag hörde om en familj igår som en dag när de kom hem och hittade två inbrottstjuvar fint sittande i soffan med familjens två rottweilers framför sig
Wow! Pondus - är det ditt mellannamn?
Fy fan. Kan knappt tro att det är på riktigt.En kollega till mig fick inbrott för många år sedan. I huset var deras unga rottweiler. Tjuvarna sprutade parfym i hennes ögon och slog henne med en yxa
En kollega till mig fick inbrott för många år sedan. I huset var deras unga rottweiler. Tjuvarna sprutade parfym i hennes ögon och slog henne med en yxa Så hund verkar inte räcka tyvärr.
Vi har larm och kamera i huset, rörelsesensor på någon lampa ute. Ska övertala sambon till fler rörelsesensorer ute och kanske även en utekamera. Hundintresset är redan stort, just nu har vi dock bara en liten gammal tik men nästa blir av större modell. Har tidigare haft boxer som dock är utlånad på obestämd tid, men henne saknar jag verkligen nu när jag bor här ute...
Men det låter ju som att ni har utmärkt skydd! Både larm, kamera, rörelsesensorer, belysning, vägbom och en hund som larmar. Vore jag tjuv skulle jag inte besöka er.
Men man kan ju inte hindra folk från att röra sig i området . Det viktiga är att de inte väljer (i det här fallet) ert hus att gå in i. Uppenbarligen räcker det om det finns hund i huset (med tanke på "min" tjuvs karta).För mig är det inte nog. Hunden blir då ingen rädd för, det garanterar jag. Påhälsning har vi ju bevisligen fått ändå, trots allt, även om inget hände den gången.