Förbannade gubbe!

alenchik

Trådstartare
Nu är jag så förbannad att jag känner mig tvingad att skriva av mig!
Solen sken och allt var bra tills jag hör ett jäkla gormande från grannens fönster.
"PLOCKA UPP HUNDSKITEN FÖR I HELVETET!!"
Till saken hör att tiken KISSADE!!! Jag vart så paff att jag inte ens kom på vad man skulle svara!

Är det bara jag som råkar på såna puckon? :cry:

Sv: Förbannade gubbe!

Råka själv ut för detta på en camping. Skulle kissa våran tik, hon sätter sig på en gräsplätt och då ser några tyskar detta och de börjar gapa och ropa på mig. De börjar även vifta med en bajspåse för de själva hade en hund som låg utanför deras husvagn. Jag ropar tillbaka att hon bara kissa men de förstår inte mig och jag förstår inte vad de säger heller. Så slutar med att jag går min väg.

Tycker ändå att de borde ha sett om vår hund kissa eller bajsa om de nu studera mig så tydligt :cool:

Jag skulle svarat vänligt, Hunden kissade, kom gärna ner o kolla om du inte tror mig :)

Precis ;) Jag blev först jätte irriterad när jag blev påhoppad sådär men sedan när jag skulle berätta om det till de andra så börja jag skratta :p :rofl:

Jag råkade ut för en gubbe som gormade och skrek från sin balkong att jag inte fick rasta hundarna på innergården. Vi hade varit ute på promenad och jag genade över en gräsplätt för att slippa gå runt för att komma till vår trappuppgång. Försökte förklara för gubben men han bara gormade på om att det ju var en sandlåda där (ca.15 m bort) och man fick minsann inte rasta hundarna där. Efter ett tag så tappade jag väl lite tålamod att försöka förklara "lugnt och snällt" så jag höjde rösten tillbaka varpå gubben säger att jag är så jävla otrevlig och borde lära mig lite hyfs. Sen släpper en man ut sin schäfer (lös) från en trappuppgång alldeles bredvid och innan jag hinner reagera så kastar den sig mot mig & mina hundar varpå min, då, 3 månaders valp får panik och kastar sig åt sidan så jag tappar kopplet och schäfern jagar min srikande, vettskrämda valp samtidigt som gubben ropar från balkongen "Det är bra! Låt'na ta han!!". Kan säga att jag såg rött då :devil:

Sånt händer mig lite då och då. När jag sedan förklarar att hundarna kissat så skriker de oftast "NEJ!!". Jag visar en bajspåse och säger att jag gärna plockar upp om de visar vilket hundskit jag ska plocka upp men då är de redan på väg därifrån utan att säga ett ljud.

Kort sagt: jag suckar mest åt dem nu. Förr blev jag sur. Nu orkar jag inte.

Nämen Gud, polisanmälde du han? Vilken fruktansvärd hemsk gubbe!

Nä jag polisanmälde inte, pratade med bovärden och när jag pekade var gubben bodde så suckade han bara & sa att han skulle ta ett snack med honom, tydligen var det inte första gången han hade gett sig på hund/kattägare. Frågade även om jag hade gjort nåt fel som genat över gräset men bovärden sa att det självklart var en yta för alla boende i området & så länge hundarna var kopplade och jag plockade upp efter dem så var det inga problem. Min valp klarade sig hyfsat bra i incidenten, schäfern kom ikapp och träffade honom med ett bett i sidan men det gick inte hål utan tog bara ytligt med ett stort blåmärke som följd... sen fick jag fiska fram honom under trappan utanför porten, där han hade tagit skydd, och han var länge rädd o osäker mot stora hundar efter det. Men det kunde ha gått betydligt värre.

Jag och hundarna bor förövrigt kvar fortfarande, gubben också så jag brukar se honom sitta på balkongen och iaktta oss när vi går förbi, men han har aldrig sagt nåt mer.

kl,
en kompis hade också råkat ut för det, hon ba eeeh va? Ska jag ta en spade och gräva upp jorden hon kissade i eller? :devil:

Jag fick frågan: varför kissar din hund i gräset?

jag visste inte riktigt vad jag skulle svara på den...!

Äsch... det är inte så mycket att göra åt såna. En människa som troligen ïnte mår sådär jättebra och tar ut det på sin omgivning. Jag förstår mycket väl att du inte vill bli gapad på, men släpp det, särskilt om nu även bovärden pratat med den gamle mannen.

Tänk på alla som blir glada och ler åt din fina hund istället. :)

Har hänt mig med. Tiken kissade och en kvinna kom fram med en riktigt "äcklig" besserwisser-attityd och frågade: "Du plockar väl upp efter din hund..?". Jag svarade med ett överdrivet leende att ja självklart gör jag det! Men inte när hon kissar :D

Tänk på alla som blir glada och ler åt din fina hund istället. :)

:bow:

Det får jag uppleva ofta från härliga människor i skogen! Men tyvärr så har jag ändå fler historier likt TSs att dela med mig eftersom det är dom som fastnar på näthinnan :o

Usch ja. Det var jag också med om en gång. Var ute och gick med mina hundar samt syrrans gamla hane. Han har en dum vana att skita hela tiden trots att det inte kommer något. Luft skita kallar jag det ^^ Vi har varit ute och gått en härlig runda i skogen där alla hundarna hade gjort sitt. Men så kom vi in i samhället så fick syrrans hund för sig att han va skit nödig. Satte sig vid ett staket intill en trädgård. Jag tog upp bajspåsen och höll den i näven. Men inget skit kom. Så jag fortsatte att gå. När jag helt plöstligt hör, "Du glömde något" Vänder mig om och ser en gubbe i trädgården där hunden hade luft skitit.
Ursäkta, frågade jag.
Ja, plocka upp efter din hund!! svarade han surt.
Jag svarade surt tillbaka att "Det kom faktiskt ingenting och hade det gjort det så hade jag plockat upp det, du kan kolla själv", samtidigt som jag drog fram bajspåsen och visade den för att på någotvis bevisa att jag hade plockat upp om det kommit något, haha. Vet inte varför jag gjorde så egentligen haha.
Och fortsatte sedan att gå.

Klart han gjorde rätt gubben. Men tycker man ska ta reda på fakta innan man börja anklaga någon. Bara för att en hund sätter sig i skit ställning så betyder inte alltid det att dem faktiskt skiter.
Och jag väntar snart på att bli tillsagd att plocka upp skiten när min killes tik kissar ^^ Efter alla historier man hör och läser här så väntar man ju bara på att det ska hända en själv. På det viset är det bra att äga en hane haha ^^

Jag vet inte... Jag har svårt att tro att jag skulle bli arg i en sån situation. Känns som att det bara är att svara att om de visar mig bajset så tar jag mer än gärna upp det.
Men det kan ju bero på att jag aldrig varit med om det, skulle det hända varje dag kanske även mitt blod skulle börja koka.

Under de år jag bodde i stan så hände det rätt ofta såna saker. Att hunden kissade och nån surade över att man inte plockar upp, att jag och hundarna passerade en hundbajs på gatan och blev utskälld för att inte plocka upp osv. Jag gav upp med att försöka säga emot ganska snabbt efter att ha gjort som många andra här i tråden - försökt förklara, visa att det inte finns nån bajshög eller be personen i fråga visa vad det är jag ska plocka upp...

Värst var granntanten, hon skrev långa arga lappar och satte vid entrén om att jag kissade min valp på framsidan av huset - samtidigt som hon själv rastade sin gamla hund på innergården och hade katten lös ute (givetvis gjorde den både det ena och det andra i sandlådan).

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 395
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 385
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 979
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 374
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka