Förankra vindskydd

M

MisterLillen

Har planer på att bygga ett enklare vindskydd/lästall. Men hur förankrar man bäst/billigast så att inte hela klabbet blåser iväg?

Sv: Förankra vindskydd

Vi har använt betongplintar. Till taket har vi använt riktigt grova träreglar, och gjort flera tvärslår (?) för att få det stabilt.

gå till din lokala återförsäljare som har försvarsmaktens överskottsmtrl, inte öb, köp ngt som heter markankarspett, skruva fast öglor i vindskyddet, fatta släggan,
svettas, klart:D, tamejf-n orkansäkert

Tips på hur man finner en sådan försäljare?
Hur ser ett markankarspett ut?
Dyrt?

Jag bygger mina vindskydd så här.
Jag tar x-antal (beroende på hur stort) ca 3-4 m långa impregnerade trästolp och kör ner i marken med lämpliga avstånd och så använder jag dom som stomme när jag bygger.
Helt öppet framtill och högst i tak där, sen sluttar det bakåt och är lägst längst in. Använder plåt som beklädnad p g a att dom tuggar ju gärna på trä. I hörnen har jag spikat fast gamla hängrännor för att minimera risken för hästarna att skära sig på ev utstickande plåthörn.

Lite svårt att förklara men hoppas du förstår!

Liknande trådar

Anläggning Det kan eventuellt bli aktuellt att försöka ordna en enklare lösdrift på befintlig anläggning. Det skulle handla om att i en redan...
Svar
11
· Visningar
1 564
Senast: Unafraid
·
Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25