Förändring av avelsbokstäver

Cat_and_rat

Trådstartare
Tror ni att några av halvblodshingstarna kommer få höjning eller sänkning av sina avelsbokstäver p g a den nya livstidsstatistiken ? :confused:
Har ni några förslag på äldre hingstar som kanske skulle vara värda en höjning ? Någon hingst som tidigare fått C som borde omprövas ?
Mitt förslag är Emir (har A borde bytas till Elit).

Sv: Förändring av avelsbokstäver

Spontant så var det som förvånade mig mest att Brabant hade två avkommor i svår fälttävlan! Han tillhör absolut inte mina favoriter, och jag har alltid betraktat honom som en "odugling" :o

Annars hoppas jag att Trofés C tas tillbaka omedelbart!

Brabant tas ju alltid upp som ett varnande exempel.
Hans avkommor exporterades ju ganska flitigt (vackra med fina rörelser) så all statistik kanske inte är så rättvis mot honom.
Man kanske skulle ta upp andra exempel på (nyare) hingstar som inte förvärvt sig så bra - men det är ju känsligare och då är det smidigt att ha Brabant...
Brabant själv var högt utbildad (svår) och enligt en av hans hingsthållare mycket trevlig att rida men känslig (och just det var väl avkommorna också).

Håller med dig fullständigt vad gäller Trofé.

Jag har fått för mig att Ibsen var Brabants bäste son, och att det var mödernets förtjänst, men det är bara vad jag hört sägas.

Sen tycker jag att Ganesco borde vara värd elit, och att Marino borde få tillbaka sitt A.

Tyckte jag också!

Vissa som sänkts, som flera i år, förstår man varför, men inte en A-hingst med avkommor i både svår dressyr och svår fälttävlan :confused:

Och om man sänker en A-hingst så borde man kanske fundera på om man var för snabb med att ge honom ett A. Även om jag inte tycker det just i fallet Marino.

Görel skrev:
Spontant så var det som förvånade mig mest att Brabant hade två avkommor i svår fälttävlan! Han tillhör absolut inte mina favoriter, och jag har alltid betraktat honom som en "odugling" :o

Jaha så du tar tillbaka det du sa om Windwurf då :angel: :D

Jodå, när det gäller Brabant så är det fler som kommer ihåg dina åsikter, :p Själv är jag väldigt förtjust i det blodet och upplever dem varken som känsligare eller besvärligare än andra hästar, i synnerhet inte om man jämför med dagens sporthästar och inte gamla soffor som knatade omkring med ungar på ridskolorna. ;)

Ja jag läser nog alla dina inlägg faktiskt :p

Görel skrev:
Spontant så var det som förvånade mig mest att Brabant hade två avkommor i svår fälttävlan! Han tillhör absolut inte mina favoriter, och jag har alltid betraktat honom som en "odugling" !

:devil:
;)

Mia_R skrev:
Jodå, när det gäller Brabant så är det fler som kommer ihåg dina åsikter, :p Själv är jag väldigt förtjust i det blodet och upplever dem varken som känsligare eller besvärligare än andra hästar, i synnerhet inte om man jämför med dagens sporthästar och inte gamla soffor som knatade omkring med ungar på ridskolorna. ;)

:bow: :bow:

Nej, det gjorde han inte, för han höjdes året efter att jag använde honom och min bebis var född -96.

Jaså jag trodde du menade att dom hade höjt honom nu :o

Så du har oxå en windwurf avkomma??
Och en 88:an
Det fattas bara en efter Hills Double så blir du identisk med mig :rofl:
(och en estländare)

Senast ändrad av en moderator:

känner en trevlig windwurf-avkomma f.85

han ser ut som en övergödd hannoveranare trots att han har morfar som var eng.fullblod och Negresco som mormorsfar :angel:

har förövrigt Notre Dame som mormorsmor

fast ack så grymt cool kille :love:

Zuzzi skrev:
Negresco som mormorsfar :angel:

har förövrigt Notre Dame som mormorsmor

:love:
Ah, en släkting till min gamla pålle, han har också Notre Dame som mormorsmor o Negresco som mormorsfar. Var Windwurf-hästens mormor Nefertiti?

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 314
Senast: Masse
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 654
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 402
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar