Förändring av avelsbokstäver

Sv: Förändring av avelsbokstäver

Windwurfen är död tyvärr. Jag har en 88:a och en Cortezare :D.

Rufsan. skrev:
Jaså jag trodde du menade att dom hade höjt honom nu :o

Så du har oxå en windwurf avkomma??
Och en 88:an
Det fattas bara en efter Hills Double så blir du identisk med mig :rofl:
(och en estländare)

Fast jag har haft ett sto e Radetzky och ett m Huntercombe som morfarsfar så lite släktingar till Hills Double finns det allt :D.

Mitt Windwurf sto hade lätt blivit övergödd om hon hade fått bestämma , en stor dam på runt 175. En häck som knappt får plats i stallet och ryggen är bred som en soffa. Visserligen har hon Falstaff som morfar och inget fullblod, men hon har långa ben iallafall :D

Hum..om Ganesco ska få Elit är det ju en del andra som behöver höjas..hur motiverar ni en höjning för Marino med utgångspunkt från livstidsstatistiken?

Jag tycker att Ganesco skall ha elit, kanske inte med avseende BARA på vad som presterats i Sverige, men alla dessa exporter

Det var exporterna jag tänkte på när jag skrev. Ska erkänna att jag inte kollat upp honom i statistiken, men har länge varit förvånad över att han inte blivit elit.

Vad visar blup-statestiken på honom i index?Han har ju betäckt en massa ston...jag har reflekterat över detta förut....men tänkt att även om där kommer en hel del tävlingshästar från Ganesco så är det ju frågan hur många procent dessa utgör av det totala antalet betäckta ston?

Inte så många i SVerige, däremot MASSOR av exporter så blup siffror för hans del är ganska ointressant. Jag tror faktiskt att han fortfarande är en av de som exporterat flest hästar. Han har hyffsad statistik, men inte fantastisk. Han fanns med på listan över all-time-high förvärvare i dressyr som var i ridsport för ett tag sen, nånstans på 10: e plats ungefär. Och då skall vi komma ihåg att på den är inte exporterna med.

Jodå jag vet att där finns exporter...

Statestik på tävlande utomlands borde man väl kunna finna så att man kan slå ut statestiken över de totalt antal tävlande avkommorna?

Jag har själv haft ett Ganesco sto...men jag kan väl inte påstå att det var något extremt märkvärdigt i hästväg så sett.Trevlig märr...men stirrig.

Dom flesta Ganesco-hästar jag känt har rört sig väldigt bra. Många av gammal modell, men det är kanske inte så konstigt med tanke på att hans morfar var född 1939 ;)

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 314
Senast: Masse
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 654
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 402
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar