Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur menar du då? Menar du att du ska jobba en del under föräldraledigheten? eller?Timsetim skrev:Har börjat läsa lite om detta och jag tycker det är en riktig djungel! Jag har väldigt blandade arbetstider, som innefattar dagtid, vardagsnätter och helgnätter. Gäller samma regler dygnet runt 7 dagar i veckan?
/Timsetim
ameo skrev:Hur menar du då? Menar du att du ska jobba en del under föräldraledigheten? eller?
Det är ju inte riktigt som sjukpenning som ersätter specifika arbetsdagar. Utan du är ledig från ordinarie jobb och tar ut föräldrapenning i stället för att ha något att leva på. Tar du ut full föräldrapenning så tar du heltid 7 dagar/vecka, sen kan man välja delar av dagar och färrre antal dagar/vecka om man vill att det ska räcka längre.
Har inget alls att göra med vilka arbetstider du hade när du jobbade.
ameo skrev:det man ska komma ihåg dock , som även diskuteras i en annan tråd här antar jag (om garantidagar) är att efter att barnet fyllt ett år så måste man ta ut 5 hela dagar i veckan (sjukpenningnivå eller lägstanivå osm förut hette garantidagar) för att få behålla sin sjukpenninggrundande inkomst. Du kan även jobba halvtid och ta ut fp på halvtid, så har du sjukpenning för helttid ändå... Innan barnet är ett år får man fippla hur man vill med dagar och delar av dagar..