Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Olius skrev:Om man nu skaffar barn i tron att allt ska vara EXAKT som innan barnskaffandet, då är det nog lika bra att strunta i att skaffa några.
Lite intressant att denna tråden kommer upp egentligen, för problemet i samhället är ju knappast att föräldrar är FÖR engagerade och har FÖR mycket tid med sina barn.
Historiskt sett är vi nog ganska långt åt andra hållet på den skalan....tyvärr.
Du och flera andra som reagerat på mitt tidigare inlägg har missat min point: att föräldrar idag tillbringar väldigt lite tid med sina barn, eftersom de jobbar så mycket. Barn umgås betydligt mer med andra vuxna än med sina föräldrar - på dagis, o skolan, på fritids och vad det nu kan vara. Det är inte fler vuxenkontakter de behöver. Väljer man - eller tvingas - som förälder att jobba mycket måste man faktiskt prioritera sina barn när man är ledig, eftersom barnen behöver sina föräldrar! Det betyder givetvis inte att man inte kan anlita en barnvakt någon gång då och då. men en vuxen och mogen förälder bör kunna inse att egna hobbies och behov inte får komma före barnens. När folk talar om sitt behov av "egen tid" menar de ju tid utan barn. Det har de ju på jobbet, så vitt jag kan förstå, så varför begära det även på fritiden? Vill man ha tid utan barn får man väl avstå från att skaffa barn. För övrigt - fortare än ni tror är barnen stora, och då kan ni ha så mycket "egen tid" ni önskar. Då, om inte förr, kommer ni att fundera över era prioriteringar, ni som inte vill "ändra era liv" "bara" för at ni får barn!