Föräldrapenning

Nu har jag pratat med en riktig tjurtant på FK. Dom måste ju ha som meritkrav att vara otrevliga för att få jobba där :meh:

Det verkar iallafall som att man får gå hem innan utan att ta ut föräldrapenning men att det då benämns som att gå ner i arbetstid (även om hon var jäkligt motvillig till att säga det) :up: Jag kan alltså gå hem 5 v innan (eller ännu tidigare <6 mån) och leva på sambons lön och behöver inte ta av FP-dagarna :)

Liknande trådar

Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
2
Svar
21
· Visningar
1 720
Senast: bettysmatte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 001
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama