Föräldrapenning, nattjobb och beräkna inkomst

AgentCarter

Trådstartare
Eftersom jag är världens bästa sambo försöker jag fylla i min sambos ansökan om föräldrapenning under tiden han jobbar häcken av sig med det sista i skolan.
Jag har två frågor:

Sambon jobbar natt extra ca två dgar i veckan (de ringer in honom), får han ta ut föräldrapenning samma dag som han jobbar natt?

Nummer två är det här med att beräkna inkomst, kan man skicka in det utan ha skrivit något?
Sambon har pluggat två år vilket egentligen borde betyda pausad sgi, men missade att ta ut någon månad i början så det kan vara så att den inte pausades.
Så har ingen aning om hur vi ska göra där.

Tankar någon?

Sv: Föräldrapenning, nattjobb och beräkna inkomst

Mitt spontana svar är nej, FP får man för att man avstår jobb för att ta hand om barnet. Då skulle ju alla som jobbar vanliga tider kunna ta FP på kvällar och nätter!

Sv: Föräldrapenning, nattjobb och beräkna inkomst

Jo, det är sant. Men han får nog ta lägstanivå torsad+fredag (jobbar ibland då) så han får ta över helgen!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Var så nära i tiden som för ett halvår sen typ bombsäker på att jag inte ville ha fler barn, av främst praktiska skäl. Har funderat...
2
Svar
20
· Visningar
3 486
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Jag kommer börja studera nu på Universitetet till hösten, och kommer precis fylla 31 vid starten. Utbildningen är 3 år. Jag och min...
Svar
19
· Visningar
2 497
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 701
Senast: Saeta
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 645
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30