Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om jag behöver föra över en massa grejer från en dator till en annan, funkar det med att jag skaffar en USB-kabel, eller vad det heter, med "datoruttag" på båda sidor eller måste jag göra på något annat sätt?
När du skriver massor, hur mycket menar du då? Alternativet kan ju vara en mp3spelare/usbminne eller minneskort. Det beror helt och hållet på vilka resurser du har och vilka du kan tänka dig inhandla efter behov. Har du nätverkskort på båda så kan du ju fixa en nätverkskabel och föra över via ett lokalt nätverk. Kostar inte många kronor.
Det handlar om ca 120 gb... mestadels musik, video och bildfiler.
mp3-spelare går ju, men jag får inte in så mycket på den jag har nu. Men nätverkskort, vad är det?
Då är det nog bäst om du skaffar nätverkskort.
Det blir inte att kosta mycket heller.
Ett nätverkskort på onoff kostar ca 100kr sen kabeln kostar inte många kronor/metern.
fråga personalen så hjälper dom dig!
Det är kanske lika bra då. Men alltså, är det något askomplicerat som man måste vara datornörd 2008 för att kunna med? Eller är det bara att sätta in det - var det nu ska sitta - och sen i med kabel? Jag googlade men blev inte så mycket klokare av det.
Köpte en ny laptop med vista i, har xp på den gamla. Skulle vilja föra över filmer, musik bilder mm till laptopen, men det verkar inte fungera!? Har adsl, men hittar inte datoererna i nätverket..Någon som har tips om hur man kan göra?
Hur menar du?
Jag har bredband... av något slag. D-Link och ADSL står det på den där blinkande dosan, om det säger någonting. Sen om jag fattat det rätt har vi någon router också, "delar" bredbandet trådlöst med en laptop här.
Haha, alltså, jag ser ut som ett levande frågetecken just nu. Ska nog be någon komma hit och hjälpa mig med allt det praktiska istället, blir nog enklast så. Tack för hjälpen i alla fall.
Har kollat runt lite, du kan ju skapa lokalt nätverk via det trådlösa så att säga. Men hur är jag inte riktigt med på, men testa att köra guiden lokalt nätverk/trådlöst nätverk och sen gå in och dela mapparna. Men lättast är nog som du skriver att ta hjälp av någon...
Skola & Jobb
Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.