För veterinärer journal över vaccinationer?

Riley

Trådstartare
Världens pinsammaste grej, men: När veterinärerna vaccinerar, för de då in vaccinationen av hästen i några egna anteckningar också eller är det bara i passet?

Jag tror nämligen att jag lyckats med bedriften att tappa bort en sådan här lös vaccinationsfolder som jag fick vid något tillfälle, och är den borta så är ju även beviset på grundvaccinationen borta...

Sv: För veterinärer journal över vaccinationer?

Jag ska väl inte svära på det, men nej jag tror inte att de för journal över det. Det skulle bli en herrans massa papper :) Ring och kolla om de har tidsbokningarna kvar så borde de kunna ersätta vaccinationskortet om du har tur och de är välvilliga?

Jag tänkte om de var lite mer moderniserade och lade in det på en dator. ;) Men ja, jag ska kolla i morgon, telefontiden har dock gått ut för i dag och det hade varit skönt att eventuellt slippa ångest tills dess, haha.

Sist min häst blev vaccinerad var veterinären noga med att få hästens namn rättstavat så att hon kunde föra in det i någon journal.

Världens pinsammaste grej, men: När veterinärerna vaccinerar, för de då in vaccinationen av hästen i några egna anteckningar också eller är det bara i passet?

Jag tror nämligen att jag lyckats med bedriften att tappa bort en sådan här lös vaccinationsfolder som jag fick vid något tillfälle, och är den borta så är ju även beviset på grundvaccinationen borta...

Det finns båda sorters veterinärer. Hoppas du har den rätta.
Om jag inte minns helt fel så är veterinären skyldig att föra journal.

Jag har då fått ut flera år gamla vaccinationsintyg, och då var det 3 olika veterinärer i olika städer. Ring och fråga då.

Om det är distriktare så har man ju förrättningsunderlaget också för att styrka att behandlingen är gjord och på så sätt kunna få kortet ersatt, eller kanske ännu bättre - få det infört i passet? Logiskt sett i alla fall, det kan säkert finnas nån regel emot det också.

Borde väl finnas en räkning där det står vad som gjorts.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 334
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 653
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
4 316
Senast: Åsa A
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 156
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka