För stor?

I

Illen

Tkr ni att jag är för lång för denna ponnyn:
heja.jpg

007.jpg

cap098.jpg

Sv: För stor?

Nej jag tycker du ser alldeles lagom ut ja ;)

Nej det tycker jag inte.Ser bra ut.Känner du dig för lång?

Eftersom jag har ridit honom så länge så känner jag ingen skillnad sedan jag var kortare.
Det som fick mig att fråga var att jag är rätt lång 171 och ponny är 148cm.

Ser okey ut. Så länge du alltid är i balans över hästen så är det nog inget problem. Men om du växer mer så kanske en större häst passar dig bättre. Men som det är Nu; helt ok.

Tack för alla svar=)
Vad bra att ni tkr att det ser bra ut:)

Jag tycker oxå att det ser bra ut. Problemet är väl att det är lättare att störa hästen i hoppet om man själv är lång, om man skulle råka komma i obalans. Jag är själv 178 och har ridit ett flertal små hästar (samt lillsyrrans ponny på 145 lite då och då, som tillridning, funkar jättebra eftersom jag har ganska långa ben och relativt kort överkropp)

jag tycker du ser lite längre ut på sista bilden, men inte för stor .:)

konstigt nog ser du inte för stor ut!!! (om man läser 170-148 så låter det fel)...

men du är så smal, så du ser väl liten ut för det :p

Jag är 172 och min ponny 145. Så länge du inte KÄNNER dig för lång är det ingen fara! ;)

Känns skönt att höra. Jag känner mig inte för stor men när jag hör 171 och 148 så låter det lite stort..
Hoppas att jag inte växer eller går upp en massa så att jag kan rida min älskling länge:love:

Nej det ser lagom ut!
Men gud vad du skrämde mig!:eek: Det såg precis ut som min gamla ponny! Hade tillochmed manen på samma sätt! Men han hade inget vitt på benen :p
Är det en connemara?

Nej det ser lagom ut!
Men gud vad du skrämde mig!:eek: Det såg precis ut som min gamla ponny! Hade tillochmed manen på samma sätt! Men han hade inget vitt på benen :p
Är det en connemara?

Jasså vad skoj att de är lika, lägg gärna in en bild=)
Nej, han är en new forest född 01

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Fiorano
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 011
Senast: fio
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 316
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 473
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka