För sent?

aiquen

Trådstartare
Inte är det väl för sent att skaffa en ny kompis till en 7 månader gammal råtthane, efter att den gamla kompisen dött?

Sv: För sent?

Det går väl bra om du skaffar en unge? Och inte väntar allt för länge heller...

Men möss och gerbiler har jag hört att det inte ska vara så bra att sätta in en ny sen när den är vuxen? Men vet inte vad som gäller med råttor.
Fråga personalen i djuraffären. Dom måste ju veta tycker jag!

Det borde gå om han inte suttit ensam alltför länge. Enklast med bebis dock :)

Pink_0702: Är du från R8forumet möjligtvis? :D

Stallflicka: Fast möss och gerbiler är mycket "kinkigare" än råttor.
Djuraffärspersonal är inte att lita på, har ofta typ IQ fiskmås :crazy: Ta bara tex alla på djuraffärer som rekommenderar ensamma djur (råttor, marsvin, gerbiler osv som ska bo ihop även enligt lag), kutterspån, råttpellets, diverse gnagarblandningar som inte alls innehåller det djuren ska ha... För att inte tala om alla som inte ens ser skillnad på könen på djuren de säljer, har hänt mer än en gång att folk får hem en dräktig hona när de ska ha en hane tex :crazy: Själv har jag fått hem en omplaceringsråtta, hane, som enligt djuraffären han köptes på var en hona. Råttor är väl bland de enklaste djuren att de könsskillnad på... :crazy:

Tack för svaren! Det är inte min råtta det handlar om dock (mina tre tjejer lever och mår bra, thank god) utan om en råtta vars ägare jag mailar med. Det var när jag fick reda på att hennes ena råtta dött och jag frågade om hon skulle skaffa en ny kompis till den andre, men fick höra att det var för sent, som jag började fundera på om det verkligen stämmer. Men nu vet jag att det alltså inte alls behöver vara för sent.

Och ang gerbiler så har jag själv erfarenhet av dem. Satte in en ny unge till min hane efter att den ena dött och det gick så bra så. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 619
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
970
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: Smoothi
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 291
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama