För sent?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tippa
  • Startdatum Startdatum
T

Tippa

Är det för sent att betäcka min 13-åring för första gången? :confused: Hon är i fin kondition och hur fräsch som helst.. Har fött upp henne själv och skulel gärna vilja gå vidare på linjen. Hennes mamma hade lätta fölningar med fina föl. Hon har inte behövt hjälp en enda gång på sina 7 föl..

Vet ju inte om jag vågar riskera min älskling för att få en bebis. hur mycket jag än vill så är hon ju ändå viktigast..

Så vad säjer ni??

Sv: För sent?

Det är absolut inte för sent!

Mitt eget sto inseminerades härom veckan och hon är 15. Lika gammal var hennes mamma när hon blev till, och min häst är första avkomman.

Åhh då kanske man skulle våga ändå.. *hoppas*

Men då kommer ju den stora frågan.. Vad ska man betäcka med??

Pållan är ett litet fbl mot dressyr och jag skulle vilja ha en hopephäst att ta över efter min gamla valack..

Att försöka få en hopphäst med ett dressyrsto kan ju vara vanskligt ;)

Briar är ju hoppstammad, och har fått många avkommor som både visat goda gångarter och goda hoppanlag :)

Jo Briar är ju himla snygg.. *drömmer* Men det får nog bli något annat till henne i alla fall..

Hon kan ju hoppa det är inte det men hon är klart starkast i dressyren. Och då tänkte jag att om man kan få in lite hoppblod så kanske man skulle kunna få till en häst som kunde gått typ deb fälttävlan kanske?

Fan att Stanford är död, hade gärna haft honom som pappa..

Håller verkligen med dig om Stanford!!!

Jag skulle ha skickat mitt eget sto till honom förra året, men han hann dö :cry:

Hennes stam har jag inte en aning om. Hon är importerad från Lettland och där kom hennes papper tydligen på villovägar. Sen hamnade hon som 2-åring hos en kille som inte var så snäll mot henne och där hittade jag henne.. Så detta är ungefär vad jag vet om min lilla tös..

Det tog tid men nu är hon faktiskt jättefin, det tog ett tag för henne att växa till sig och hon är säkert mindre än hon borde varit.. Men hon är ialla fall hel och ren nu :smirk: Och som tur var fick jag ju rida in henne själv så hon är kanon att rida, lite skygg för killar i allmänhet bara..

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 816
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 009
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 383
Senast: alazzi
·
Tjatter Måste bara skriva av mig om den smått osannolika situation som uppstått... Jag bokade för några månader sedan biljetter för att flyga...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 608
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10