Sv: För-och nackdelar med att gråpapprade hästar får delta i ASVH arrangemang
Jag kan inte se varför det överhuvudtaget skulle vara till någon nackdel för någon att öppna visningarna, fortfarande har gröna papper företräde om visningarna blir fulla de snor ju inte platserna från dem med gröna papper, tvärtom kan de kanske fylla upp de platser som nu blir över med ett vikande deltagerantal lågt deltagar antal ger olönsamma visningar och visningsplatser dras kanske in annars.
För dem som anser pappersfärgen livsviktig och som nog också är de största motståndarna till att de öppnades får jag inte riktigt ihop varför de är så stora motståndare enligt dem är ju grönpappers hästar så mkt bättre så då borde det ju inte vara någon fara då utgör ju de med grå papper ingen konkurrans alls enligt dem. Sen är det ju faktiskt så numera att egentligen är det ju inte ens någon konkurrans längre iom fasta poäng för kval tex alltså inte bara ettan och möjligen tvåan som det var förr, så vad spelar det egentligen dem för roll om även hästar med "fel" färg på pappret blir bedömda ?
Sen är det stora frågetecknet kommer de att bli bedömda på lika villkor ?
Om du visar fram en häst med grå papper för en domare som tillhör de som är motståndare till öppnandet kommer den då verkligen att få en hundra procent rättvis bedömning ? Jag är lite tveksam även om jag hoppas att jag har fel.
Blev inte mindre tveksam efter att ha försökt bolla saken med en domare som väldigt tydligt inte vill svara alls på den biten (men på annat som diskuterades kom svaret snabbt), varför ville inte denna svara ?
Först blev jag väldigt nöjd med att få chansen att visa även den med grå men är nu högst tveksam till att göra det har ännu inte fattat det sista avgörande beslutet, en sak är i alla fall säker jag sätter ribban mkt högre för den med grå än den med gröna om var gränsen för visa fram eller inte går. Hade han haft gröna hade jag inte tvekat om att visa honom på det stadiet han nu är, men iom han har de grå så måste allt sitta till hundra procent och han är inte riktigt där men ett gränsfall som kan hinna dit innan det är dags för visning därav att jag fortfarande velar och även har gjort försök att fiska lite ang mina funderingar.