För mycket användande av benlindor, farligt?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare |>Takida<|
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 758
T

|>Takida<|

hello... :)
Jag har hört ett flertal gånger hört att det ät faligt att använda benlindor ofta.... vet någon om var som typ händer... :confused: lite orolig....

Sv: För mycket användande av benlindor, farligt?

Nej inte om du använder dem på rätt sätt, alltså lindar med jämt tryck och inte för hårt.
Min förra häst kunde inte ridas med lindor då hon var känslig och hade otroligt lätt att få blistringsskador. Annars skall det inte vara några problem. Använd gärna bomullspad under.

har hört att om man börjar använda lindor så blir hästen "beroende" av det till slut, så man måste linda dom.
Men om det finns någon sanning i det vet jag inte alls :p
Jag lindar bara min häst om han gjort illa sig. Eftersom han brukar ha torra rena ben ser jag ingen anledning till det.

okejj tack... då vet jag det...!!

Liknande trådar

Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: dukie
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
Ekonomi & Juridik Hej! Idag på morgonen (runt 9) var jag i hagen hos hästarna där ligger en stor lada längs sidan och bakom den våra grannars hus... 2
Svar
24
· Visningar
2 258
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka