För myck körning?

P

pufffan

Nu har det blitt myck stress här. Valdemar är sjuk.Så jag och Kotte måst fare åt han 3 gånger på ena dag nu. Han är riktigt uslier må ni tro. Men han repar sig snart skull jag tro minsann. Nu undrer jag. Vi har ju 6 km Till Valdemar och så har vi ju 6 km hem med. Nu far jag till Valdemar 3 gånger på ena dag. Tror ni att det kan bli för myck för Kotte? Jag kanske bare skull fare dit ena gång och fare hem på kvällen? Lill Rosa följer ju med varje gång hon med det kanske bli jobbig för henne?
Jag vill gärne vare hemme vid 12 tiden då Karlsson skall ha sin mat. Men det kanske går att lägge ut till han i ena skål. Jag är ju lit oroliger för att Karlsson skall ge sig av om jag int passar hans tider som han är vaner vid.
Nå mine venner hur skull ni ha gjort? :confused:

Sv: För myck körning?

Men snälla Pufffan, Finns det ingen annan som kan titta till Valdemar på kvällen så du slipper att köra dit nu i mörkret. Vem är Karlsson?

Hej!

Har du ingen telefon så du kan ringa till Valdemar o höra hur han mår då?

Jag tycker det låter mycket med 36 km om dan? Speciellt om du kör i högre tempo än skritt.
Kotte är ju tränad men ändå - hur går det med hovarna och Lill-Rosa hon blir väl trött?
Du märker nog om dom är trötta då måste dom vila lite.

Karlsson är det den andra ponnyn du fick i present?

Mvh Lisa

_L_ skrev:
Hej!

Har du ingen telefon så du kan ringa till Valdemar o höra hur han mår då?

Jag tycker det låter mycket med 36 km om dan? Speciellt om du kör i högre tempo än skritt.
Kotte är ju tränad men ändå - hur går det med hovarna och Lill-Rosa hon blir väl trött?
Du märker nog om dom är trötta då måste dom vila lite.

Karlsson är det den andra ponnyn du fick i present?

Mvh Lisa
Jag kör ganske sakt då jag håller på och stickar ett par vanter på vägen till Waldenar. Kotte kan ju vägen själv så det är bara att åke med.
Lill Rosa hon spring så glatt med hele vägen och tyck nog att det är kul. Visst bilerna men möte titt lit konstigt på oss men vad gör det?
Ponnyn som jag fick har jag ju lämnat tillbake. Det var ju int den vi trodde.
Karlsson är ju min katt.

Vad har hänt med Bukefalos? Man hitt ju int längre? Var är den lille rutan man kan klcke på för att komme hit?

Jo, jag förstår hur du menar. Jag menar inget illa jag heller. Visst är hon underbar.
Sticka på Pufffan. Varför inte göra en halsduk med?

Hejdu!

Kör på du! :D

Varför blev det inte bra med den andra ponnyn då??

Mvh Lisa

Det finns en tråd om det.
Hästen visade sig inte vara Burken utan Dojjan på 2 år som aldrig var körd. Han gick visst i sken när pufffan satte för han så hon lämnade tillbaka han och fick en parabol och tv istället. Säljaren sa aldrig att hästen bara va två år.
Den tråden heter "köre häst?"

Senast ändrad:

åke skrev:
Jo, jag förstår hur du menar. Jag menar inget illa jag heller. Visst är hon underbar.
Sticka på Pufffan. Varför inte göra en halsduk med?

Man måst blande nytte med nöje. Jag höll på med ena halsduk men den rackarn fastnade i hjulet så jag hade ett himla sjo att få den ut ur hjulet så det ger jag mig int på igen.:mad:

Jag far till Valdemar va dag etter mjölk till mig och Karlsson...

Rut.

Senast ändrad av en moderator:

Gammal tråd faktist... Bara för att dina hästar inte körs mer än hinns skrittas igång... Men det kanske är onödigt att skritta igång dem??? :devil::devil:

Jag tycker att det är jätte bra att pufffan hämtar mjölk varje dag och inte varannan. Tänk vad motion Kotte får. Det är nog därföt som Pufffan är en sådan krut gumma tror jag. Kör på Pufffan.

Det var riktat till Bonny.... Som som vanligt hade väldigt dumm kommentar... :devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 812
Senast: Amaranthe
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 527
Senast: Treo
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 905
Senast: Nominous
·
Relationer Behöver lite relationsråd av er.. Jag och min sambo har varit tillsammans i 5 år . Min sambo har ett musikintresse som han haft sedan...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 004
Senast: rutans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar